اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

50 آموزشگاه آزاد مهارت‌آموزی تعطیل شده فعال می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: با تدبیر و همکاری مسئولان آموزشگاه‌های آزاد تعطیل شده، قرار است به زودی 50 آموزشگاه آزاد تعطیل شده در سطح استان فعال شوند.

50 آموزشگاه آزاد مهارت‌آموزی تعطیل شده فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی کارآفرینان و متولیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مشگین‌شهر اظهار داشت: از 250 آموزشگاه آزاد استان اردبیل حدود 200 آموزشگاه در حال حاضر فعالیت می‌کند که مابقی این آموزشگاه‌ها که نیمه تعطیل، راکد و تعطیل شده هستند با پیگیری‌های انجام شده، فعال می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار این آموزشگاه‌ها 26 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند و به علاقمندان مهارت‌های مورد نیاز و ضروری را ارائه می‌کنند.

صفری خاطر نشان کرد: با همکاری بخش خصوصی و دولتی سالانه به طور میانگین 50 هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند که این ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی کار ماهر، متخصص و مهارتی است تا زمینه برای مشارکت همه‌جانبه آنها بهتر فراهم آید.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ارائه شده است که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این میزان آموزش به بیش از 10 میلیون نفر ساعت برسد.

وی بیان کرد: در همین مدت کارآموزان با شرکت در مسابقات مختلف فنی، مهارتی و حضور در آزمون‌های پیشرفته شش مورد دیپلم افتخار و یک مقام کشوری را برای استان اردبیل به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با یادآوری اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و 650 هزار نفر ساعت آموزش به علاقمندان ارائه شده است، یادآور شد: ما همچنان تلاش می‌کنیم تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کارآمد و تخصصی به علاقمندان ارائه شود تا فرصت اشتغال پایدار به وجود آید.

صفری توسعه و تقویت برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار توصیف کرد و ادامه داد: در هر کشوری علم و کار همراه با مهارت تلفیق شود قطعاً به اشتغال پایدار کمک کرده و ما امروز در جامعه به تلفیق علم، فن، هنر و مهارت بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.

وی گفت: اکثر ساعات آموزشی ما در کارگاه‌ها و محیط واقعی کار می‌باشد به طوریکه در سطح استان 180 کارگاه آموزشی فعال بوده و برای مخاطبان خدمات و سرویس‌هایی ارائه می‌کند.

صفری افزود: بیش از هفت هزار و 500 استاندارد آموزشی طراحی شده تا در قالب 480 رشته فنی و حرفه‌ای به مخاطبان ارائه شود که امیدواریم ثمره آن اشتغال پایدار بیکاران باشد.

وی با بیان اینکه مجوز ایجاد دانشکده مهارت در سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال به تصویب رسیده است، تصریح کرد: این دانشکده در مشگین‌شهر فعالیتش را به زودی آغاز می‌کند.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار خاطر نشان کرد: مشگین‌‌شهر در این زمینه جز مناطق پیشرو است.

سید حمید عباداللهی اضافه کرد: باید فضایی را فراهم کرد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از طریق مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده و آموزش‌های مورد نظر را فرا بگیرند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول