اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر مریوان مطرح کردند

از درخواست نجات زریبار تا بیداد رشوه در مریوان

اعضای شواری شهر مریوان طی نشستی به بیان مشکلات و معضلات موجود در این شهر پرداختند.

از درخواست نجات زریبار تا بیداد رشوه در مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز نشست مشترک اعضای شورای شهر مریوان با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان برگزار شد.

در این جلسه جمال عزیزیانی‌فرد از منتخبان چهارمین دوره شورای شهر مریوان به حضور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه و خلق حماسه سیاسی عظیم در این روز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر نوبت اعضای شوراها است که پاسخگوی محبت‌های مردم باشند، اظهار کرد: شورای شهر مریوان چندین مؤلفه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر مریوان توکل بر خدا، انسجام و اتحاد کامل بین اعضای شورا، استقلال نظر و برخورد عالمانه و تدبیر را سرفصل‌های اقدامات این نهاد عنوان کرد.

عزیزیانی با تأکید بر اینکه اعضای شورای مریوان به اعضایی نخبه مشهور هستند گفت: مشکل اساسی در بسیار پروژه‌های شهری نبود مطالعه مقدماتی قبل از شروع طرح و استفاده اندک از دانش بود که امیدواریم این رویه در شورای جدید تغییر کند.

وی برقراری ارتباط تعامل و سازنده با تمام سازمان‌ها و با همفکری اعضای شورا به منظور تحقق عمران و آبادانی شهر مریوان را دیگر سرفصل‌های کاری منتخبین مردم در چهارمین دوره شورای شهر اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، یکی دیگر از اعضای شورای شهر مریوان با گلایه از اینکه بودجه‌های عمرانی از سوی استانداری کردستان چندان به مریوان تزریق نشده، کرد: انتظار این است که این بودجه به یک میزان از سوی استانداری لحاظ تا عدالت به معنای واقعی خود برقرار شود.

حمزه حمیدی با بیان اینکه درآمد شهرداری به تنهایی توان پاسخگویی به تمام نیازهای شهروندان را ندارد، خاطرنشان کرد: باید بودجه‌ای استانی و ملی برای شهر مریوان در نظر گرفته شود.

ئاسوز باباخانی نیز شورا را حکومت مردم بر مردم دانست و گفت: اعضای شورای شهر مریوان امیدوارند کارها را به گونه‌ای که شایسته مردم شهر مریوان باشد در چارچوب قانون به پیش ببرند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر مریوان نیز در این جلسه خواستار نجات دریاچه زریبار توسط مسئولین استان شد و گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه‌های ویژه ای داریم، اما با دست خالی نمی‌توان کاری پیش برد.

مژگان محمدی تأمین بودجه را نیاز فوری شهر مریوان عنوان کرد و افزود: این بودجه نباید شکل مقطعی داشته باشد و مریوان نیاز به حمایت دائمی ازسوی مدیران دارد.

محمد بهرامی دیگر عضو شورای شهر مریوان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی اعضا سابقه فرهنگی مناسبی دارند اظهار کرد: رویکرد فرهنگی به مسائل نه به عنوان جایگزین بلکه به عنوان تکمیل کننده امور لازم است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عنصر گره زننده ما به یکدیگر است، تصریح کرد: امروز در مریوان چند پارامتر مهم فرهنگی شناسایی شده است که با استفاده از آن می‌توان در راستای رشد و شکوفایی این شهر گام‌های بلند و اساسی برداشت.

8500 خانه غیرمجاز در مریوان ساخته شده است

خلیل میرزایی یکی دیگر از اعضای شورای شهر مریوان با بیان اینکه معنای عدالت، تقسیم بودجه به یک اندازه نیست اظهار کرد: باید ابتدا نیاز سنجی شود و سپس مطابق با این نیازها بودجه تخصیص یابد.

وی با انتقاد از ساخت 8 هزار و 500 منزل مسکونی به شکل غیرمجاز در این شهر، تصریح کرد: علاوه بر این، اکنون فضای سبز مریوان نیز مشکل دارد و کوچه‌های آن نیز شکل ویرانه‌ای به خود گرفته است.

بیداد رشوه در مریوان

میرزایی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در مریوان کاملا به چشم می‌خورد از برگزاری برخی همایش‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: پرداخت و دریافت رشوه در اینگونه برنامه‌ها بیداد می‌کند.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری فعلی نیز اقداماتی انجام داده است که منتخبین چهارمین دوره را در مقابل کار انجام شده قرار می‌دهد.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر مریوان گفت: به عنوان مثال در یک روز دست به آغاز طرح‌هایی می‌زنند که برای تکمیل آن نیاز به 5 تا 6 میلیارد تومان بودجه است.

میرزایی در پایان با تأکید بر اینکه ما شورای شهر هستیم و نه شورای شهرداری، خواستار اتخاذ تمهیدات و تدابیر به منظور حضور اعضای شورا در جلسات مهم دستگاه‌های شهرستان و حتی استان شد.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول