اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل خراسان جنوبی:

تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: طی تیر ماه سال جاری یک‌میلیون و 422 هزار و 528 دستگاه خودرو در شمارهای برخط نصب شده در 13 محور اصلی استان، تردد داشته‌اند.

تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل خراسان جنوبی، ابراهیم نصری اظهار داشت: آمار ثبت شده توسط شعبه استانی مرکز مدیریت راه‌های کشور در بیرجند نشان می‌دهد میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان 7 درصد نسبت به خرداد ماه گذشته کاهش داشته است.

وی اذعان داشت: بر اساس آمارهای دریافتی طی تیر ماه سال جاری یک‌میلیون و 422 هزار و 528 دستگاه خودرو در شمارهای برخط نصب شده در 13 محور اصلی استان، تردد داشته‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد سهم خودرو‌های سنگین 384 هزار و 83 دستگاه به طور میانگین 27 درصد و تعداد یک‌میلیون و 38 هزار و 445 دستگاه سواری معادل 73 درصد از مجموع تردد در محورهای استان بوده است.

نصری تعداد سبقت‌های غیرمجاز ثبت شده در محل دستگاه‌های تردد شمار را 71 هزار و 126 وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد سرعت‌های غیر مجاز ثبت شده 312 هزار و 956 وسیله نقلیه است.

وی تصریح کرد: تعداد وسایل نقلیه‌ای که دارای فاصله غیرمجاز با وسیله نقلیه جلویی بوده‌اند برابر با 99 هزار و 577 دستگاه گزارش شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: میانگین سرعت تردد ثبت شده در تیرماه گذشته در محورهای استان، 81 کیلومتر بر ساعت بوده است.

نصری با بیان اینکه محور بیرجند- مود‌(سربیشه)‌در تیرماه گذشته بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است، گفت: بیشترین میزان تردد با مقدار میانگین 355 وسیله نقلیه در ساعت بوده و کمترین میزان تردد در محورهای استان نیز مربوط به محور نهبندان - زاهدان با میانگین 46 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در روز پنج‌شنبه 13 تیرماه 92 با 13 هزار و 678 دستگاه و نیز کمترین میزان تردد در روز جمعه 14 تیرماه 92 با هفت هزار و 853 دستگاه بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی متذکر شد: بنابر اعلام شعبه استانی مرکز مدیریت راه‌های کشور شماره تلفن‌ گویای 141 و شماره تلفن ثابت 02188925252 بطور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت راه‌های کشور است.

نصری اذعان داشت: همچنین هموطنان و همشهریان می‌توانند با ارسال کد شهر مبدأ و کد شهر مقصد به سامانه پیام کوتاه 1000141 از آخرین وضعیت راه‌های مورد‌نظر و مسافت بین شهرها اطلاع یابند.

انتهای پیام/69017/ج/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول