اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی:

90 درصد مدارس خراسان جنوبی آموزش‌های ترافیکی را فرا گرفتند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح آموزش مباحث ترافیکی در مدارس تاکنون بیش از 90 درصد مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی آموزش‌های لازم ترافیکی را فرا گرفتند.

90 درصد مدارس خراسان جنوبی آموزش‌های ترافیکی را فرا گرفتند

ابراهیم نصری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در تصادفات موتورسواران هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال 90 آموزش رانندگان موتورسیکلت در مراکز جمعیتی که بیشترین استفاده از موتورسیکلت را داشته‌اند در دستور کار اداره کل حمل و نقل خراسان جنوبی قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه در سال 90 برای برگزاری 20 دوره آموزشی اقدام شده است، ادامه داد: برگزاری این دوره‌های آموزشی با ظرفیت 2 هزار نفر و به میزان 3 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم رانندگی صحیح با موتورسیکلت را فرا گرفتند.

شرکت 4 هزار نفر در آموزش موتورسواری

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از آموزش موتورسیکلت‌سواران در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 20 دوره آموزشی با ظرفیت 3 هزار نفر در خراسان جنوبی برگزار شده است.

نصری با بیان اینکه ظرفیت این 20 دوره آموزشی 3 هزار نفر بوده است، اذعان داشت: تعداد 4 هزار و 500 نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

وی از کاهش میزان تلفات راکبان موتورسوار در سال 90 خبر داد و متذکر شد: کاهش تلفات موتورسواران در سال 90 نسبت به سال 89 به میزان 16.7 درصد بوده است.

آموزش 90 درصد مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش تمام مدارسی که در حاشیه راه‌های استان قرار دارند امری مهم و ضروری است، اضافه کرد: مدارس حاشیه راه‌های استان با توجه به استعلام اخذ شده از سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبی حدود 150 مدرسه در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان هستند که آموزش‌های لازم را کسب کردند.

نصری با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی آموزش‌های لازم ترافیکی را فرا گرفته‌اند، یادآور شد: با توجه به گذشت هشت سال از زمان آغاز طرح آموزش ترافیکی تعدادی از مدارس برای مرحله دوم این دوره‌های آموزشی را فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تمامی دوره‌های آموزش ترافیکی در مدارس تا پایان سال تحصیلی گذشته به 230 مدرسه رسیده است.

احداث مرکز معاینه فنی در قاینات

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از اخذ جرایم اضافه تناژ در استان خبر داد و گفت: کل مبلغ دریافت شده برای این جرایم بیش از 30 میلیون ریال بوده است.

نصری با اشاره به اینکه دو مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای برون‌شهری در شهرستان‌های بیرجند و فردوس فعال هستند، خاطر نشان کرد: یک مرکز معاینه فنی در شهرستان قاینات در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/2248/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول