اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

افزایش 4 میلیون تنی حمل کالا و مسافر در خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با احتساب طبس به خراسان جنوبی میزان حمل کالا و مسافر به چهار میلیون تن افزایش یافته است.

افزایش 4 میلیون تنی حمل کالا و مسافر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری ظهر امروز در جمع مسئولان اجرایی اظهار داشت: از سال 69 تاکنون باری که در کشور حمل می‌شده با کامیون بوده است.

وی از صدور بارنامه برای وانت‌‌بارها خبر داد و افزود: این طرح از اول مردادماه امسال اجرا می‌‌شود.

گرفتن کارت هوشمند توسط وانت‌بارها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان برای گرفتن کارت هوشمند باید به انجمن صنفی مراجعه کنند، تصریح کرد: پلاک ماشین باید ایرانی باشد.

نصری با بیان اینکه عمر وانت متقاضی کارت هوشمند نباید از 15 سال بیشتر باشد، یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی نیز برای رانندگان وانت‌بارها گذاشته می‌شود.

وی حداکثر مسافتی که یک وانت می‌تواند برای حمل بار طی کند را 350 کیلومتر دانست و ابراز داشت: برای حمل بار در جاده توسط وانت‌‌ها نیاز به گرفتن بارنامه است.

پیشرفت 90 درصدی سایت تجاری ماهیرود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پروژه ماهیرود متذکر شد: سایت تجاری این پروژه 90 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته میزان جابجایی کالا و مسافر در استان 2.5 میلیون تن بوده، اضافه کرد: در سال جاری با احتساب طبس میزان کالا‌ها و مسافران جابجا شده 4 میلیون تن افزایش یافته است.

نصری با اشاره به ناوگان مسافربری استان متذکر شد: با احتساب طبس به استان 2 میلیون و 300 هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی در پایان اذعان داشت: با احتساب وانت‌‌بارها به حمل و نقل یک‌میلیون تن به کالاهای ناوگان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول