اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

زمان تحقق حماسه اقتصادی فرا رسیده است / تحریم‌های داخلی برچیده شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بعد از خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه هم اکنون زمان خلق حماسه اقتصادی در ایران فرا رسیده است.

زمان تحقق حماسه اقتصادی فرا رسیده است / تحریم‌های داخلی برچیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور شامگاه یکشنبه در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های پس از 88 را سال‌های اقتصادی نامیدند و سال جاری را هم مدبرانه سال حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.

وی افزود: با حضور پررنگ مردم در انتخابات 24 خرداد و جلوه‌ای که انتخابات داشت، حماسه سیاسی دور از انتظار دوست و دشمن رقم خورد و انتخابات با آرامش برگزار شد و شرایط کشور به دولت یازدهم سوق کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه در سال جاری از حماسه اقتصادی کمتر صحبت شد، ابراز داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تمام تلاش‌ها برای تحقق حماسه سیاسی بود و به همین علت کمتر به حماسه اقتصادی پرداخته شد.

جلال‌پور با طرح این پرسش که چرا رهبری حماسه اقتصادی را برای سال جاری نام نهادند، تصریح کرد: از سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی این اولتیماتوم و طرح مطلب را اعلام کردند که دشمن از نظر اقتصادی برنامه دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری شرایط برای کشور خاص و استثنایی است و از قبل از انقلاب تاکنون درآمد کشور و بودجه که بر مبنای درآمدهای نفتی و میزان فروش نفت بوده و کشور و امور اقتصادی بر این محور بوده و هزینه‌های جاری و بخشی از هزینه عمرانی از محل درآمدهای نفتی بوده است.

این صادرکننده اذعان داشت: از چند ماه گذشته درآمدهای نفتی در اختیار کشور نیست و ما باید رجعت کنیم از منابع نفتی به منابع غیرنفتی که این امر حماسه‌ای را رقم می‌زند که در اقتصاد کشور به عنوان حماسه اقتصادی در آینده از آن نام می‌بریم.

جلال‌پور افزود: امروز باید تولید و فعالیت بخش خصوصی را جایگزین منابع نفتی کنیم که یک کار جهادی است و دولت یازدهم که کشور را فقط با یک سوم درآمد نفتی به ‌دست می‌گیرد و اتکاء دولت باید به تولید ملی، بخش خصوصی و تولید دانش و اقتصاد دانش‌محور باشد.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردمی، اقتصاد دانش‌محور، کم‌کردن هزینه و صرفه‌جویی می‌نامند و در دوران گذران از اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد متکی به مردم و تولید نیازمند هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به مسائل خارجی و داخلی ابراز داشت: تحریم‌های خارجی را می‌توان دور زد، اما امان از تحریم داخلی که در این زمینه باید تسهیل در امر تولید و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را جدی بگیریم تا فعالان اقتصادی با چنگ و دندان فضا را برای کسب و کار فراهم کنند.

جلال‌پور با بیان اینکه همه در دوران دفاع مقدس نگاه به روبه‌رو داشتند و از پشت سر مطمئن بودند، تصریح کرد: امروز فعالان اقتصادی همین انتظار را از مدیران دارند و در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی است، فعالان اقتصادی نباید نگران فضای پشت سر و اخلال در امروز باشند.

وی فضای استان کرمان از نظر حمایت از فعالان اقتصادی را ستودنی دانست و گفت: باید شرایط امروز و تحریم‌ها را درک کنیم و تمام توان را برای گره‌گشایی به ‌کار گیریم و مدیران باید تسهیل در برابر تحریم را مد نظر قرار دهند و فضای تسهیل‌گری را ایجاد کنند و فضا برای سرمایه‌گذاری آماده شود.

جلال‌پور با اشاره به آتش‌سوزی مهیب در کارخانه روغن نباتی گلنار کرمان عنوان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برای بازسازی این کارخانه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول