اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج خبر داد

برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی در کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از برگزاری همایش ملی سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال آینده در استان کردستان خبر داد.

برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد از  برگزاری همایش ملی سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال آینده در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری هرچه کیفی‌تر این همایش ملی نیازمند تعامل و همکاری تمامی دانشگاه‌ها و شورای فرهنگ عمومی استان دارد.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را بهترین راهکار برای مقابله با فرهنگ‌های ضد ارزش غرب در جامعه اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: ترویج این فرهنگ غنی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها و همچنین برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف کارشناسایی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حضور مسئولین و روسای دانشگاه‌ها در شوراهای فرهنگ عمومی با توجه به بستری که در محیط‌های دانشگاهی وجود دارد را امری ضروری دانست و تصریح کرد: بحث پوشش در دانشگاه‌ها امروزه به یک معضل تبدیل شده که باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

کیانی با بیان اینکه رسالت دانشگاه تربیت انسان متعهد، باتقوا و سالم در عرصه علم است گفت: علم بدون تقوا ارزشی ندارد و تعالیم در صورتی که با تقوا عجین شوند، اثرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 300 نفر هیئت علمی و دانشیار در دانشگاه آزاد ظرفیت مناسبی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی در استان است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، نهادینه کردن هر فرهنگی در جامعه نیازمند کار کارشناسانه و علمی دارد از این رو بهره‌گیری از توان هیئت‌های علمی و اساتید دانشگاهی می‌تواند بهترین راهکار برای تقویت هر فرهنگ و یا حذف هر ضد فرهنگ در جامعه باشد.

کیانیی بر تعامل بیش از پیش شورای فرهنگ عمومی با دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید قبل از تبدیل شدن هر ضد ارزشی به فرهنگ برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کالاها و البسه‌هایی غیرمجاز وقتی از کانال‌های مختلف در جامعه ورود پیدا کنند حذف آنها از زندگی مردم سخت‌تر است.

وی در پایان اضافه کرد:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی به گونه‌ای در این حوزه وارد شویم که خود مردم رغبتی به خرید و استفاده از اینگونه کالاها نداشته باشند.

انتهای پیام/79002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول