اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد مطرح کرد

تاکید بر ترویج سبک زندگی قرآنی

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن ناطق و امام صاحبان سبک زندگی قرآنی هستند، گفت: بزرگترین آموزه و درس از معارف قرآن، سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.

تاکید بر ترویج سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی این شهر اظهار کرد: بزرگترین آموزه و درس از معارف قرآن، سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.

وی افزود: باید معارف قرآنی و اسلامی در متن زندگی و حیات دنیوی ما هموار و جامعه اسلامی به نور قرآن کریم نورانی شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیه 177 سوره مبارکه بقره به طور صریح به سبک زندگی قرآنی اشاره دارد، گفت: در این آیه کارهای نیک را معرفی کرده و هشدار می‌دهد که برخی رفتارها و موارد ظاهری و دنیوی توجه انسان را به خود معطوف می‌کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمل قرآنی مهم است نه ظاهر قرآنی، ظاهر قرآنی زمانی معنا پیدا می‌کند که از باطن الهام گرفته و عمل صالح نیز زمانی بیان می‌شود که از یک حقیقت ناب منشا بگیرد.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم به طور مکرر از کسانی یاد می‌کند که دارای سبک زندگی قرآنی هستند و در حقیقت این سبک زندگی، مدنظر قرآن کریم است.

ابوترابی‌فرد با اذعان اینکه باید صاحبان این سبک را به خوبی بشناسیم، گفت: امام و قرآن ناطق صاحبان سبک زندگی قرآن بوده که باید حقیقت آنان را بشناسیم؛ ایمانی بودن و اعتقاد به مبدا و معاد دو شاخصه مهم صاحبان سبک زندگی قرآن است.

انتهای پیام/70023/ق20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول