اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 85 میلیارد تومان به فاضلاب گیلان

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 85 میلیارد تومان به فاضلاب 11 شهرستان استان در سال 92 خبر داد.

اختصاص 85 میلیارد تومان به فاضلاب گیلان

محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اختصاص 37 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان هشت شهرستان گیلان در سال جاری اظهار کرد: امسال دو بیمارستان در رشت و یک بیمارستان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، آستارا، شفت، تالش، رضوانشهر و صومعه‌سرا از محل اعتبارات ملی بودجه در نظر گرفته شده است.

وی به حوزه فاضلاب گیلان اشاره کرد و افزود: مبلغ 85 میلیارد تومان برای فاضلاب 11 شهرستان استان اعتبار اختصاص داده شده است.

اصغریان از تخصیص 38.1 میلیارد تومان از محل آبرسانی به شهرستان‌های گیلان در سال 92 خبر داد و تصریح کرد: 27.5 میلیارد تومان بابت ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی حوزه سفیدرود اختصاص پیدا کرده و این رقم سهم قابل توجهی از مجموع اعتبارات ملی، ملی ویژه و ملی استانی شده گیلان است.

معاون استاندار گیلان به تمدید ماده 29 قانون بودجه سال 91 و ماده 28 سال 90 اشاره کرد و گفت: تقسیط دوباره بدهی واحدهای تولیدی ناتوان از پرداخت بدهی و دارای معوقات بانکی در قالب ماده 16 قانون بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی قانون مذکور را فرصتی برای نفس کشیدن واحدهای بدهکار و دارای معوقات بانکی گیلان دانست و بیان کرد: قانون تقسیط دوباره بدهی برای واحدهایی است که در دو سال گذشته از آن استفاده نکرده باشند.

اصغریان با بیان اینکه واحدهای تولیدی گیلان به مدت پنج سال می‌توانند از تقسیط ماده 16 قانون بودجه سال جاری استفاده کنند، اذعان کرد: تمدید قانون مذکور موجب شده کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی با پرداخت اصل بدهی در سال جاری تمام جرایم آنها بخشیده شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تمدید مهلت پرداخت 10 درصد اعتبارات ریالی از محل مانده صندوق توسعه ملی برای بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی خبر داد و یادآور شد: سهم هر کدام از بخش‌ها به نسبت 10 درصد از صندوق توسعه ملی است.

وی با تاکید براینکه منابع بسیاری در قانون بودجه سال 92 بدون ذکر نام استان یا پروژه در اختیار وزارتخانه‌ها است، تصریح کرد: مدیران با کمک نمایندگان مجلس سهم استان از کلان ملی را درخواست کنند.

انتهای پیام/84001/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول