اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین:

تخصیص اعتبارات عمرانی قزوین 29 درصد است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی استان قزوین در سال گذشته 29 درصد بوده؛ این در حالی است که میانگین کل کشور در تخصیص اعتبارات عمرانی 12 تا 18 درصد بوده است.

تخصیص اعتبارات عمرانی قزوین 29 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ابوالفضل یاری در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر تخصیص اعتبارات 29 درصدی استان قزوین، حق و حقوق کارکنان و بازنشستگان نیز پرداخت شده است، بنابراین استان قزوین در عملکرد اعتبارات سال گذشته، جزو سه استان برتر کشور بوده است.

وی افزود: امسال مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیش از 10 روز اجازه جابجایی تخصیص اعتبار را نخواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: گرچه امسال قدرت برنامه‌ریزی هم از مسئولان ادارات گرفته شده، اما برای اصلاح این موضوع در حال رایزنی هستیم تا براساس اولویت‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برخی از فصول شهرستان آبیک که ماهیت استانی داشتند مانند فصول خدمات مالی و فنی، محیط زیست، بازرگانی، تعاون و ارتباطات و فناوری، اطلاعات اعتباراتشان در کمیته برنامه‌ریزی توزیع نمی‌شود؛ بلکه به صورت استانی با هماهنگی مدیران کل استان قزوین، اعتبارات تعیین و توزیع می‌شود.

یاری بیان کرد: برخی از اعتبارات براساس ماده 180 در شهرستان‌ها توزیع می‌شود که میزان این اعتبار در استان قزوین 161 میلیارد ریال است و براساس 23 شاخص توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشی از شاخص‌‌های ماده 180 احصا شده؛ این در حالی است که اگر هر شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر بود، سهمی از اعتبارات خواهد داشت و اگر از میانگین کشوری بالاتر بود، اعتباری اختصاص نخواهد یافت.

این مسئول اذعان داشت: در سند آمایش استان قزوین به برنامه راهبردی، عملیاتی و برنامه پنجم توسعه پرداخته شده که باید در شهرستان‌ها نیز صورت گیرد بنابر این از مسئولان می‌خواهیم که در صورت آمادگی، آمار و اطلاعاتی که دارند را در اختیار مسئولان استانی قرار دهند تا تحقق اهداف برای مسئولان راحت‌تر باشد و مشخص شود که شهرستان آبیک در شاخص‌ها از برنامه پنجم به کجا خواهد رسید که در این سند قابل رصد خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین با اشاره به شاخص‌های مقایسه آبیک و قزوین، اذعان داشت: سهم شهرستان آبیک از سهم استان قزوین در جمعیت شهری 6.72، در مساحت 8.33، در جمعیت روستایی 10.75 است.

یاری افزود: در منطقه آمایشی شهرستان آبیک از بین هشت منطقه استان قزوین، در منطقه چهار قرار دارد و شش ناحیه هم در آبیک محدوده‌بندی شده است.

وی ابراز داشت: برای تعیین شاخص‌های شهرستان آبیک در سند آمایش استان قزوین این آمادگی را داریم که با مسئولان شهرستان آبیک، جلسات مستقل و متعدد برگزار کنیم تا اطلاعات، سابقه علمی و پیشینه شهرستان مشخص شود.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرستان آبیک از محل اعتبارات استانی و دو درصد گاز و نفت بوده است، تصریح کرد: برخی الزامات در قالب اعتبارات تعیین شده که می‌توان به اختصاص هشت درصد از اعتبارات به طرح‌های عمرانی و بهسازی روستاها، اختصاص یک درصد از سقف کل اعتبارات استان قزوین برای پایگاه‌های بسیج، زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین افزود: با توجه به اینکه شاخص‌های ماده 180 مانند شاخص‌های اقتصادی، تولیدی و اجتماعی در استان قزوین در حال بررسی است پس از مشخص شدن در شهرستان آبیک توزیع می‌شود.

یاری در پایان تأکید کرد: مسئولان ادارات مختلف باید از تعریف پروژه‌های جدید در شهرستان آبیک خودداری کنند و پروژه‌های مهم را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/77006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول