اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر در مجلس:

اعتبار برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده کافی نیست

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اعتبارات تخصیصی به اتمام مرمت آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده را کافی ندانست و خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری برای اختصاص اعتبارات لازم به این امر شد.

اعتبار برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده کافی نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز ‌در جلسه کار‌گروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر‌، این شهرستان را یکی از شهرهای تاریخی با سابقه و پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان برشمرد و توجه به آثار تاریخی، گردشگری منطقه را در رونق اقتصادی منطقه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امیدوارم با تعامل و همفکری مسئولان کشوری و استانی گام‌های عملی در رونق و توسعه منطقه در حوزه گردشگری برداشته شود.

‌نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نبود مجتمع‌های اقامتی در شهرستان اهر را یکی دیگر از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان کرد و افزود: تلاش کنیم با صدور مجوزهای لازم و اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره ماندگاری گردشگران را در این شهرستان بیشتر کنیم.

وی‌ به کتیبه تاریخی و باستانی روستای شیشه نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه‌اندازی اکیپ‌های پژوهشی و تخصصی و باستانی قدمت تاریخی و پیشینه آن بیش از پیش مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

اشتغال 20 هزار نفر از عشایر ارسباران به ورنی‌بافی

‌نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خاستگاه اصلی ورنی، جاجیم و گلیم را منطقه ارسباران و شهرستان اهر اعلام کرد و افزود: محصول ورنی یکی از صادرات غیر نفتی استان به شمار می‌رود که بیش از 20 هزار نفر از اهالی مناطق عشایری و روستایی شهرستان به این امر اشتغال دارند که برگزاری جشنواره صنایع دستی و ورنی به صورت سالانه در منطقه می‌تواند نقش مهم و اساسی را در بازاریابی تولیدات منطقه و ارتقای کمی و کیفی ایفا کند که در این خصوص نقش این سازمان می‌تواند بسیار پررنگ باشد.

فلاحی‌باباجان از دیگر خواسته مردم و مسئولان منطقه را ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری به اداره مستقل برشمرد و افزود: با توجه به آثار متعدد تاریخی ثبت شده و قرار گرفتن در محور گردشگری استان ایجاد این اداره در شهرستان اهر ضروری است.

انتهای پیام/60001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول