اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد

افزایش 11 برابری اعتبارات کردستان در دولت دهم

معاون اول رییس جمهور در مراسم بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه سنندج ـ همدان از افزایش 11 برابری اعتبارات استان کردستان در دولت دهم خبر داد.

افزایش 11 برابری اعتبارات کردستان در دولت دهم

به گزارش خبرگزرای فارس از قروه، ظهر امروز 60 کیلومتر از باند دوم بزرگراه قروه ـ همدان با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه 75 کیلومتر طول دارد و برای بهره‌برداری از آن 750 میلیارد ریال هزینه شده است.

مجموع طول بزرگراه سنندج به همدان 176 کیلومتر است که 127 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد.

اجرای این پروژه از محل اعتبارات استانی در سال 82 شروع  و در سال 84 به صورت رسمی در قالب پروژه‌های ملی ردیف اعتبار مشخص قرار گرفته است.

پیشرفت این پروژه از سال 85 تا 89 حدود 30 درصد بوده و از 90 تا 92 به 85 درصد رسیده است که از مزایای اجرای آن افزایش ایمنی، کاهش هزینه سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی است.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از این طرح با عذرخواهی از مردم کردستان به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از این طرح مهم، گفت:  این طرح قرار بود، اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری برسد، که به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کاهش اعتبارت دولتی اجرای آن چند ماه به تاخیر افتاد.

رحیمی با اشاره به حادثه‌خیز بودن این محور مواصلاتی که نقش ویژه‌ای در مبادلات استان کردستان و کشور ایفا می‌کند، افزود: این طرح از سال 85 که دو بانده شدن جاده قروه آغاز شد 30 درصد پیشرفت داشت که ظرف 18 ماه به 70درصد رسید.

وی اعمال تحریم‌های نفتی را عامل کاهش بودجه‌هایی عمرانی دولت عنوان کرد و افزود: صادرات نفتی ما از سال 90 به دلیل اعمال تحریم سنگین، از 2 میلیون و 300 هزار بشکه به 600 تا 700 هزار بشکه و حداکثر یک میلیون بیشتر فروخته نشد و درآمدهای نفتی نصف شد و مشکلاتی را در سراسر کشور ایجاد کرد.

وی تحریم‌ها و محدودیت‌ها را ناشی از فشار آمریکا به تحریک صهیونیستها اعلام کرد.

وی افزود: بودجه استان کردستان در دولت نهم به 5/3 برابر رسید و در دولت دهم این میزان به 11 برابر رسد به غیر متفرقاتی که برای استان اختصاص یافت.

وی از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سراب قروه در این سفر خبر داد و افزود: اعتبار هنگفتی هم برای احداث دانشگاه صنعت و معدن قروه اختصاص خواهد یافت که بنا به قول رییس دانشگاه کردستان، پاییز امسال دانشجو پذیرش خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه احداث بیمارستان تامین اجتماعی در قروه توجیهی ندارد تصریح کرد: گسترش بیمارستان شهید بهشتی باید مدنظر باشد که در پیگیری‌ها برای این ارم، مسئولان بهداشتی با اعلام رقم اعتباری 140 میلیارد ریال برای توسعه این واحد درمانی، آن را عملی غیرقابل اجرا نشان دادند، اما با این وجود در طول یک هفته باقیمانده از عمر دولت در صورت توافق رقمی برای این مسئله در نظر گرفته خواهد شد.

وی با دعوت از همه مردم کردستان برای تدام همدلی در این استان گفت: بزرگترین افتخار من این است که با عملکردی درخشان دولت را ترک می‌کنم.

این مقام مسئول مهم‌ترین افتخار خود در طول خدمتش را برگزاری جلسه با 101 هزار نفر از وزرا، معاونین و مسئولان درجه یک کشوری و تنی چند از مسئولان خارجی اعلام کرد و گفت: این رقم در طول 20 سال گذشته و معاونت  های اول کل دولت‌های گذشته 31 هزار نفر بود که این رکورد به نام فرزند و برادر شما ثبت و ضبط خواهد شد و رکورد آن زده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول مدت خدمت خویش از هیچ‌کاری غافل نبوده است گفت: زمانی با گندم‌کشی، گاوچرانی و بزچرانی و رسیدگی به چارپایان در دشت‌های این شهرستان مشغول بودم و اکنون که به کسوت خدمت به شما رسیده‌ام به واسطه لطف الهی بوده است که این مسیر صعودی هموار و امکان خدمت فراهم شده است.

انتهای پیام/79009/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول