اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات سفر رهبری

دانشکده علوم قرآنی بجنورد 12 میلیارد ریال اعتبار گرفت

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز دوم این دانشکده خبر داد.

دانشکده علوم قرآنی بجنورد 12 میلیارد ریال اعتبار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار از محل سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی بوده که به منظور تأمین فضاهای مورد نیاز این دانشکده در قالب فاز جدید اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در چارچوب سفر رهبری به استان 20 میلیارد ریال برای دانشکده علوم قرآنی بجنورد پیش بینی شد، اظهار امیدواری کرد تا اعتبارات منظور شده به تدریج در اختیار این دانشکده قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی از سال 87 راه‌اندازی شده است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مقرر بود که ظرف سه سال کارهای اجرایی، راه‌اندازی و پشتیبانی توسط استان انجام و بعد از این مدت سازمان مرکزی حمایت‌های خود را از این دانشکده داشته باشد.

وی یکی از مشکلات این دانشکده را فقر مدیر عنوان کرد و افزود: وضعیت این مرکز به جایی رسیده که قرار بود تا دانشکده علوم قرآنی بجنورد را به خاطر مشکلات جمع کنند و حتی چند دوره پذیرش دانشجو به خاطر این مسائل متوقف شد.

به گفته رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، سال گذشته به خاطر مشکل فضا کلاس‌های دانشگاه در خوابگاه برگزار می‌شد که این مرکز را با مشکلات جدی مواجه کرده بود.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل با همت دلسوزان تلاش شده تا مشکلات آن برطرف شود که خوشبختانه پس از انتصاب اینجانب با پیگیری‌ها و نشست‌ها با نمایندگان و مسئولان تهران مقرر شد تا با اختصاص اعتباراتی مشکلات تا حدی برطرف شود.

*دانشکده علوم قرآنی بجنورد مهر ماه دانشجو می‌پذیرد

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور همچنین از پذیرش دانشجو در این دانشکده پس از چندین سال توقف از مهر ماه امسال هم خبر داد و گفت: این مهم با مساعدت مسئولان و همچنین پیگیری نمایندگان استان تحقق یافت.

وی با بیان اینکه این دانشکده در 2 رشته تفسیر و تربیت معلم قرآن فعال بود، افزود: حتی مقرر شده تا 2 رشته علوم قرآنی و حدیث هم در مهر ماه به رشته‌های این دانشکده اضافه شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد اظهار کرد: 91 نفر از این دانشکده تاکنون فارغ‌التحصیل شده که اکنون 36 نفر در حال تدوین پایان نامه و بقیه هم تا در حال دفاع از پایان نامه هستند.

وی دانشکده علوم قرآنی را تنها مرکز دانشگاهی کشور دانست که در مقطع کارشناسی دارای پایان نامه بوده و دانشجویان مکلف به تدوین پایان نامه هستند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور شمار اعضای هیئت علمی این دانشکده را چهار نفر عنوان کرد و گفت:‌ سه نفر هم اکنون در حال گذراندن مراحل جذب هستند.

* باید دانشجویان علوم قرآنی بجنورد از مشهد بازگردند

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اینکه در ترم گذشته به خاطر مشکلات این دانشکده به لحاظ فضا دانشجویان به عنوان مهمان در مشهد ادامه تحصیل می‌دادند، گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها این دانشجویان باید تا مهر ماه امسال برای ادامه تحصیل به بجنورد بازگردند.

وی اظهار کرد: این دانشجویان صرفاً یک‌ترم به عنوان مهمان مجاز بوده تا در سایر شهرها با رعایت مقررات تحصیل کنند که اکنون با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها موظف بوده تا در دانشکده علوم قرآنی بجنورد به تحصیل خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اعلام اینکه هم اکنون ساختمان مرکز با دارا بودن امکانات لازم از جمله کلاس و خوابگاه آماده جذب دانشجویان است، گفت: علاوه بر این طرح توسعه دانشگاه و همچنین حصارکشی دانشکده در حال انجام و یا از برنامه‌های این مرکز دانشگاهی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تا چند ماه قبل برخی از زیرساخت‌های این دانشکده اعم از آب، برق، تلفن، گاز و اتوماسیون اداری تأمین نشده بود، اظهار کرد: اکنون تمامی این زیرساخت‌ها مهیا است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد موفقیت دانشجویان این دانشکده در مقاطع کارشناسی ارشد را هم برشمرد و گفت: تعداد قابل توجهی از این دانشجویان در آزمون‌های مقاطع کارشناسی ارشد رتبه‌های یک یا 2 رقمی را داشته به گونه‌ای که رتبه 6 آزمون این گروه در این مقطع مربوط به دانشجوی این مرکز بوده است.

به گزارش فارس، پردیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در بلوار خلیج فارس این شهر واقع شده است.

انتهای پیام/63002/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول