اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بودجه 10 میلیاردی آبیک و اعتبارات ماده 180

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک 105 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد؛ این در حالی است که از ماده 180 هم اعتباراتی از استان قزوین به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

بودجه 10 میلیاردی آبیک و اعتبارات ماده 180

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در سال گذشته 109 میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان آبیک اختصاص یافته بود که 25 میلیارد و 940 میلیون ریال به فصل مسکن و عمران شهری و روستایی، 10 میلیارد و 180 میلیون ریال به فصل آموزش، شش میلیارد و 700 میلیون ریال به فصل منابع آب، هشت میلیارد و 430 میلیون ریال اعتبار به فصل امور عمومی، هشت میلیارد و 500 میلیون ریال به فصل آبفای روستایی، دو میلیارد ریال به فصل آبفای شهری، یک میلیارد و 40 میلیون ریال به فصل بنیاد مسکن، یک میلیارد و 800 میلیون ریال به فصل بهداشت و درمان، 11 میلیارد و 650 میلیون ریال به فصل تربیت‌بدنی، 10 میلیارد و 680 میلیون ریال به فصل فرهنگ و هنر، 900 میلیون ریال اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، 17 میلیارد و 283 میلیون ریال به فصل راه و ترابری و حمل و نقل، یک میلیارد و 100 میلیون ریال به فصل رفاه، تأمین اجتماعی و ساماندهی گلزار شهدا، دو میلیارد ریال به فصل شهرداری آبیک و پنج میلیارد ریال به فصل صنعت اختصاص داده شده بود.

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک که امروز در سالن اجتماعات برگزار شد، 105 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد؛ این در حالی است که از ماده 180 هم اعتباراتی از استان قزوین به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین در این جلسه گفت: برخی از فصول شهرستان آبیک که ماهیت استانی داشتند مانند فصول خدمات مالی و فنی، محیط زیست، بازرگانی، تعاون و ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتباراتشان در کمیته برنامه‌ریزی توزیع نمی‌شود بلکه به صورت استانی با هماهنگی با مدیران کل استان قزوین، اعتبارات تعیین و توزیع می‌شود.

یاری افزود: برخی از اعتبارات بر اساس ماده 180 در شهرستان‌ها توزیع می‌شود که میزان این اعتبار در استان قزوین 161 میلیارد ریال است و بر اساس 23 شاخص توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشی از شاخص‌‌های ماده 180 احصا شده؛ این در حالی است که اگر هر شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر بود، سهمی از اعتبارات خواهد داشت و اگر از میانگین کشوری بالاتر بود، اعتباری اختصاص نخواهد یافت.

بنابر این گزارش، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک، 9 میلیارد و 528 میلیون ریال اعتبار برای فصل آموزش، 9 میلیارد و 350 میلیون ریال فصل امور عمومی، شش میلیارد و 850 میلیون ریال تربیت بدنی، حمل و نقل 16 میلیارد ریال، امور قضایی 500 میلیون ریال، بهداشت و سلامت هشت میلیارد و 690 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

در این جلسه 9 میلیارد و 160 میلیون ریال برای فصل کشاورزی،24 میلیارد و 300 میلیون ریال برای فصل مسکن و عمران شهری و روستایی، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال فصل فرهنگ و هنر، یک میلیارد ریال برای فصل رفاه و تأمین اجتماعی و برای فصل منابع آب هشت میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

لازم به ذکر است اعتبارات شهرستان آبیک از محل اعتبارات استان قزوین و دو درصد گاز و نفت تأمین شده است در حالی که بودجه سال گذشته شهرستان آبیک بر‌اساس دستور‌العمل ابلاغی، عدالت و دورنمای شهرستان آبیک و با در نظر گرفتن امور زیرساختی به‌ ویژه پروژه‌های نیمه‌تمام توزیع شده بود و نسبت به مشابه سال گذشته‌اش یعنی سال 90، 49.7 درصد افزایش یافته بود.

گفتنی است، با توجه به تغییر و تحول در دولت و تغییر مدیریت‌ها امیدواریم مسئولان جدید استان قزوین و شهرستان آبیک در راستای تخصیص اعتبارات ماده 180 به شهرستان آبیک گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

گرچه اعتبارات ماده 180 بر اساس 23 شاخص تعیین می‌شود ولی شهرستان آبیک بیش از پیش به توجه مسئولان کشوری و استانی نیازمند است چرا که هنوز تا پیشرفت و عمران مطلوب فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول