اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی جیرفت اعلام کرد

توزیع 250 تن کالای طرح ضیافت در جیرفت

رئیس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت گفت: تاکنون 250 تن کالای طرح ضیافت شامل برنج، گوشت و حبوبات در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 250 تن کالای طرح ضیافت در جیرفت

محمود آهنگ‌بهادر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه توزیع کالای طرح ضیافت همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون 15 تن نخود، 15 تن عدس، 150 تن مرغ، 20 تن گوشت و 50 تن برنج طرح ضیافت در میان شهروندان جیرفتی توزیع شده است.

وی افزود: اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی مبنی بر استفاده واحدهای صنفی از صندوق مکانیزه فروش و یا ترازوی دیجیتال پرینتردار با اولویت 12 رسته صنفی در حال پیگیری بوده و واحدها نیز در حال تجهیز هستند.

آهنگ‌بهادر تصریح کرد: رسته‌های صنفی میوه‌فروش، آجیل‌فروش، قناد، قصاب، پیتزا و ساندویچ، لوازم خانگی، رستوران، طلافروش، خواروبار فروش، لبنیاتی، لوازم یدکی و مرغ و ماهی‌فروش مکلف به اجرای این ماده قانونی هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون فوق موجب جریمه‌های سنگین تعزیراتی می‌شود، ادامه داد: در صورت عدم اجرای آن هر واحد صنفی برای نخستین‌بار 2 میلیون و 59 هزار ریال و به ازای هر ماه تأخیر در صدور صورتحساب توسط این دستگاه‌ها مبلغ مذکور مجدداً به جرائم متخلف افزوده می‌شود.

آهنگ‌بهادر اضافه کرد: این قانون به طور مکرر از طرق مختلف به اطلاع واحدهای صنفی رسیده است، بنابراین از این پس اگر واحدی نسبت به اجرای آن اقدام نکند، پرونده تخلف آن برای طی مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت ارسال می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت با بیان اینکه قیمت‌ها در سطح بازار از ثبات خوبی برخوردار هستند، گفت: حبوبات، خرما و برنج بین پنج تا 10 درصد کاهش قیمت و مرغ گرم 20 درصد افزایش قیمت داشته است.

آهنگ‌بهادر گفت: همچنین در یک ماه اخیر 710 بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام گرفته که طی آن 112 فرم تخلف به مبلغ 241 میلیون و 284 هزار ریال صادر شده است.

انتهای پیام/80001/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول