اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

تاکسیرانان همدان آموزش امداد و کمک‌های اولیه می‌بینند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: تاکسیرانان داخل شهر هـمدان آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند تا طرح تاکسی ‌امداد، برای نخستین بار در شهر همدان راه‌اندازی شود.

تاکسیرانان همدان آموزش امداد و کمک‌های اولیه می‌بینند

حمید ره‌انجام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح امداد محله و تشکیل تیم‌های محلی امداد و نجات اظهار داشت: طرح تاکسی‌امداد نیز همانند امداد محله طرح موفقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت مردم انجام می‌شود و تجربه نشان داده در ایران هر کاری که مردمی بوده، نتیجه موفقی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه آموزش تاکسی‌رانان در راستای ارائه خدمات امدادی و راه‌اندازی تاکسی امداد مثمر ثمر بوده، افزود: از آنجا که این قشر زحمتکش ناوگان شهری جزو کسانی هستند که صبح تا شب با عموم مردم سر و کار دارند و حتی بیمارانی که قصد عزیمت به بیمارستان، درمانگاه و ... را دارند از خدمات این قشر بهره می‌گیرند، باید آموزش‌های لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به زمان طلائی که در سکته‌ها، تشنج‌ها و مصدومیت‌های داخل شهری بسیار حائز اهمیت است یادآور شد: احتمال می‌رود در داخل شهر به علت ترافیک و شلوغی خیابان‌ها این وقت طلایی از دست برود و مصدوم یا بیمار به موقع به بیمارستان نرسد، آن موقع است که یک نفر کاربلد و آموزش‌دیده می‌تواند با چند عمل ساده جان بیمار را نجات داده و او را تا بیمارستان زنده نگه دارد.

در ادامه رئیس هلال احمر شهرستان همدان نیز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به چگونگی اجرای این طرح ابراز داشت: این طرح با تعامل و همکاری واحد مدیریت بحران شهرداری و جمعیت هلال احمر شهرستان همدان به اجرا در می‌آید که در صورت موفقیت، اجرای آن در کل کشور به مسئولان پیشنهاد خواهد شد.

جلال نانکلی بیان داشت: از آنجا که هر خیابان از نظر سرویس‌دهی به نقاط متعددی ختم می‌شود و به دلیل این پراکندگی، امکان آموزش همه تاکسیرانان در یک مرحله وجود ندارد به همین دلیل با هماهنگی شهرداری و تاکسیرانی تعدادی از رانندگان خطوط مختلف همدان در هر نوبت فراخوان و آموزش‌های مقدماتی امداد و کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند.

وی گفت: در نهایت از بین آموزش‌دیدگان کسانی که علاقه‌مند باشند می‌توانند در دوره‌های تکمیلی و پیشرفته نیز شرکت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: در پایان هر دوره شرکت‌کنندگان گواهی مربوطه را دریافت خواهند کرد و به عنوان امدادگر، خودرو آنها برچسب مخصوص نصب و در صندوق خودرو آنها کیف کمک‌های اولیه وسایل ضروری تعبیه خواهد شد.

وی موفقیت طرح را مستلزم همکاری شهرداری، تاکسیرانی و هلال احمر و از همه مهمتر حضور رانندگان تاکسی دانست و یادآور شد: در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی که خیابان‌ها مسدود می‌شود یا ریزش ساختمان‌های بلند، امکان امداد‌رسانی را مختل می‌کند و یا به تأخیر می‌اندازد و در اینجاست که افراد مجرب در سطح شهر می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

نانکلی ادامه داد: در این شرایط اگر چند تاکسی در خیابانی متوقف شدند رانندگان آنها که قبلاً آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند هم می‌توانند با مسئولان تماس گرفته و وضعیت خیابان را گزارش دهند و هم تا زمان رسیدن نیروهای امدادی با همکاری یکدیگر وضعیت خیابان را مدیریت و به مصدومان بدحال نیز رسیدگی کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از عوامل اجرای این طرح، از رانندگان تاکسی سطح شهر همدان خواست برای بهره‌مندی از دوره‌های رایگان امداد و نجات و کسب آموزش‌های لازم، داوطلب شوند.

انتهای پیام/89024/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول