اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه شماری مؤمنان برای استغاثه در لیالی قدر

تدارک 65 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی شب زنده‌داران

لحظه‌های عرفانی استغاثه برای مؤمنان فرا رسیده تا از لیالی قدر که بهتر از هزار ماه است، بهره بگیرند به طوریکه مسئولان نیز تدارک ویژه‌ای را برای این شب در نظر گرفتند که 65 دستگاه اتوبوس در اردبیل شب زنده‌داران را جابجا می‌کنند.

تدارک 65 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی شب زنده‌داران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه هماهنگی برنامه‌های شب‌های قدر در اردبیل که عصر امروز برگزار شد،‌ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ‌از این 65 دستگاه اتوبوس شهری پنج دستگاه به صورت رزرو و 60 دستگاه نیز در میدان مصلا مستقر می‌شوند تا هم رفت و هم برگشت مؤمنان شب زنده‌دار را عهده‌داری کنند.

فضیلت ابراهیمی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها در چهار مسیر میدان مصلا استقرار می‌یابند، تصریح کرد: ‌اتوبوس‌های مسیر میدان مصلا به طرف سرچشمه شب زنده‌داران منطقه کارشناسان، هنرستان رازی، سبلان و مناطق همجوار را عهده‌دار بوده و به جابه‌جایی هموطنان اقدام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتوبوس‌هایی که از میدان مصلا به طرف پیرعبدالملک استقرار می‌یابند کار انتقال مؤمنان روزه‌دار شب زنده‌دار را در مسیرهای زرناس، توحید، نیار و مناطق همجوار عهده‌دار می‌باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: اتوبوس‌هایی که در مسیر مصلا به سمت تازه میدان مستقر می‌شوند هموطنان ساکن در مناطق رسالت، سلمان‌آباد، وحدت، سینا و شهرک‌های همجوار و اقماری را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

این مسئول مسیر چهارم را میدان مصلا به سمت عالی قاپو اعلام کرد و ادامه داد: در این مسیر نیز هموطنانی که در سعدی، گلمغان، بهشت زهرا، گلستان و ملاباشی ساکن هستند به همت رانندگان زحمتکش اتوبوسرانی به محل سکونت خود انتقال می‌یابند.

 

تمام مسیرهای منتهی به مصلا مسدود می‌شود

 

رئیس پلیس راهور استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: همزمان با شب‌های قدر پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل محدودیت‌های ترافیکی را اعمال می‌کند.

علی مریخی یادآور شد: هر چند از ابتدای ماه مبارک رمضان در برخی از خیابان‌ها و معابر شهری محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود اما در سه شب لیالی قدر این محدودیت‌ها خاص و ویژه می‌باشد تا شب زنده‌داران راحت و با خیال آسوده بعد از پایان مراسم جابجا شوند.

وی گفت: هرگونه تردد خودرو در خیابان‌های منتهی به مصلا محدود می‌باشد و سعی می‌کنیم این مسیرها را مسدود کنیم.

مریخی از تمام هموطنان به ویژه رانندگان خواست در انجام این محدودیت‌ها پلیس راهور را یاری کنند تا شاهد ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مصلا نباشیم.

این مسئول از هموطنان خواست در حد امکان از خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده کنند و از آوردن خودروهای سواری پرهیز کنند.

همزمان با شب‌های قدر ستاد برگزاری مراسم شب قدر نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم شب قدر از ساعت 22 و 30 دقیقه امشب در مصلای امام خمینی اردبیل و با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آغاز می‌شود که با توجه به استقبال گسترده هموطنان انتظار داریم مؤمنان شب زنده‌دار و احیاکننده قرآن، مهر و زیرانداز را با خود به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است:‌ صدا و سیما نیز به صورت زنده این برنامه را از شبکه سبلان پخش می‌کند و بعد از اتمام مراسم بلافاصله قرائت دعای جوش کبیر در مسجد سرچشمه اردبیل آغاز می‌شود.

 

آمادگی انتقال خون برای دریافت خون هموطنان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انتقال خون استان اردبیل نیز همزمان با شب‌های قدر آماده دریافت خون اهدایی مؤمنان برای نجات بیماران است.

پایگاه انتقال خون استان از تمام مؤمنان روزه‌دار خواست در این شب‌های پرفضیلت برای نجات بیماران از اهدای خون دریغ نکنند.

و امشب را فرصتی استثنایی است تا بی‌ادعا به درگاه الهی روی آوریم و با ذکر و استغاثه رحمت و مغفرت الهی را بجوییم چرا که این شب‌ها از هزار ماه برتر توصیف شده است.

آری امشب سوگوارترین لحظه‌های دریغ و افسوسی است که دل‌ها را به درد می‌آورد چرا که قرار است امشب دریای عدالت و خورشید پرفروغ مروت و مردانگی آرام آرام غروب کرده و به نقطه وصل برسد.

آری امشب همان شبی است که بدترین انسان روی زمین فرغ حضرت علی (ع) را شکافته و در حقیقت ضربتی بر پیکر امت وارد کردند تا دل‌ها همیشه به یاد اول شهید مظلوم علی‌‌ابن‌ابیطالب (ع) داغدار بماند.

آری امشب یتیمان کوفه در فراغ پدر مظلومان، سرپناه یتیمان، غریبان و مسکینان غریبانه نجوا سر می‌دهند و یاد ولی و سرپرستشان مولا علی را گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول