اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد

آمادگی اورژانس قم برای پوشش امدادی مراسم‌ شب‌های قدر

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از آمادگی اورژانس 115 برای پوشش امدادی شب‌های قدر خبر داد و گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم مطهر برای پوشش امدادی شب‌های قدر مستقر می‌شود.

آمادگی اورژانس قم برای پوشش امدادی مراسم‌ شب‌های قدر

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت علی (ع) و آرزوی قبولی عبادات شهروندان در شب‌های قدر از در نظر گرفتن تمهیدات لازم ویژه مراسم شب‌های قدر خبر داد.

وی افزود: برای پوشش حوادث احتمالی در این شب‌ها 10 دستگاه آمبولانس اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مجتمع امام خمینی (ره) و... استقرار خواهند یافت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از استقرار اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و بیان داشت: سه دستگاه موتورلانس نیز در این شب‌ها برای پوشش امدادی اورژانسی آماده هستند.

وی همچنین از آماده‌باش کامل پرسنل ستادی و عملیاتی و به کارگیری بیش از 45 نفر از پرسنل ستادی و عملیاتی خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس 115 که به صورت معمول در سطح استان خدمات‌رسانی می‌کردند نیز به شیوه گذشته مشغول خدمت هستند.

فراهانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اورژانس 115 قم به همراه سایر مراکز درمانی آماده ارائه خدمات درمانی احتمالی در کوتاه‌ترین فاصله زمانی در این لیالی به تمام شهروندان خواهند بود.

*قطع عضو جوان 20 ساله بر اثر واژگونی پژو در اتوبان قم - تهران

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تشریح حوادث شاخص 48 ساعت گذشته پرداخت و ابراز کرد: عصر روز پنجشنبه یک دستگاه پژو در اتوبان قم ـ تهران واژگون شد که بر اثر این حادثه شش نفر مصدوم شدند و یکی از مصدومان که جوانی 20 ساله بود به دلیل شدت جراحات وارده دچار قطع عضو شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت و عابر پیاده در جمکران خبر داد و افزود: در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند که دو نفر از آنان به مرکز درمانی انتقال یافتند و سه نفر دیگر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی حادثه محور اراک را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اثر واژگونی سواری تمام سرنشینان این خودرو مصدوم شدند که برای امدادرسانی به آنان از سوی اورژانس 115 دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

 *6 نفر در آتش خودروها زنده کباب شدند

فراهانی به برخورد یک دستگاه خودروی پژو و پراید در جاده کهک اشاره و ابراز داشت: این حادثه منجر به حریق هر دو دستگاه خودرو و مرگ شش سرنشین آن بر اثر سوختگی شد.

وی بیان داشت: یک خانم 20 ساله و یک کودک شش ساله با درصد سوختگی کمتر نجات یافتند که برای درمان به یکی از مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

*جاده مرگ راننده خودرو را به کام خود کشید

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به حادثه دیگر صبح امروز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه جاده قم ـ گرمسار مسدود است ولی همچنان شاهد حوادث ترافیکی در این محور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ساعت یک بامداد در محور قم ـ گرمسار یک دستگاه سواری و یک دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کردند که یک مرد 40 ساله در این سانحه در دم فوت کرد.

انتهای پیام/78005/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول