اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

شب قدر، شبی سرشار از ریزش باران رحمت الهی

شب قدر، شب تعیین سرنوشت و شبی سرشار از ریزش باران رحمت و مغفرت الهی است که باید این فرصت را غنیمت شمرد.

شب قدر، شبی سرشار از ریزش باران رحمت الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، شب قدر بهتر از هزار ماه است که فرشتگان در این شب‎های قدر به اذن خداوند هر امری را نازل می‎کنند و اهمیت این شب آنقدر بالا است که نه تنها آیاتی در قرآن در مورد خصوصیات این شب نازل شده، بلکه سوره‎ای مستقل به نام سوره قدر در قرآن وجود دارد.

در میان همه روزها و شب‎ها، برخی از زمان‎ها به واسطه عنایت و توجه ویژه پروردگار از اهمیت بالایی برخوردار هستند که یکی از این زمان‎های بسیار باارزش، شب قدر است.

قرآن کریم در شب قدر نازل شده است و به سبب برکات زیاد شب قدر، رحمت و مغفرت خداوند در این شب به سوی بندگان نازل می‌شود.

در این شب عذاب و یا در امان بودن بندگان از سوی پروردگار نیز صادر می‎شود.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرکی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد و همچنین این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است که عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند و همچنین نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل که این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‎ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

در شب قدر که شب‌زنده‌داری است، خداوند نام شب زنده‌داران را به نیکی ثبت می‎کند و آتش جهنم بر آنها حرام می‎شود و با دقت در این شب می‎توانیم ره توشه‎ای برای آخرت خود برداریم.

شب قدر را باید زنده‎داری کرد و با راز و نیاز با خداوند می‎توانیم در استجابت دعای خود بکوشیم و این شب بزرگ را به راحتی از دست ندهیم.

شب قدر، شب تجلی معنویت دین و آسمانی شدن زمین است و این شب، شب ریزش باران رحمت الهی بر بندگان است و شب تقدیر الهی که از هزار ماه بهتر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: در شب قدر باید زنده‎داری کرد و به راز و نیاز پرداخت و در این شب باید نیازها را خداوند عرضه داشت و رحمت و آمرزش الهی را از او درخواست کرد.

حجت‌الاسلام احمد رضا غلامی افزود: شب قدر از فرصت‎های ارزشمند است و باید این شب را به تفکر و توجه بیشتر به تعالیم قرآن غنیمت بدانیم که قرآن شب قدر را لیلةالمبارکه خوانده و در شان و بزرگی این شب، یک سوره نازل کرده است.

وی بیان کرد: شب قدر فرصتی است که انسان خود را بشناسد و از هر زمان به خداوند نزدیک‎تر باشد و از خواب غفلت بیدار شود، چرا که سرنوشت یک ساله انسان در این شب‎های قدر رقم می‎خورد.

غلامی اضافه کرد: در این شب زنده‎داری و خواندن دعاهای مختلف دیگری که در مفاتیح ذکر شده است را فراموش نکنیم که در کل عبادات در این شب بسیار با ارزش‎تر از روزها و شب‎های دیگر هستند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد زنده نگه داشتن یاد خدا، دستگیری از محرومان و دعا نیز برای همه در این شب بسیار سفارش شده است، اما در این شب ویژه‎تر از همیشه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم تا شب‎های قدر سال آینده را در کنار این امام به شب زنده‎داری بپردازیم، پس تا چنین فرصت‎های در اختیار داریم، آنها را از دست ندهیم.

انتهای پیام/85003/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول