اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

خیرات و برکات الهی در شب قدر نازل می‏شود

امام جمعه چالدران گفت: خیرات و برکات الهی در شب قدر نازل شده و رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏شود.

خیرات و برکات الهی در شب قدر نازل می‏شود

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با مراجعه به آیات قرآن کریم روشن می‌شود که نه تنها در شب قدر تمام امور مربوط به مخلوقات در سال آینده و تا فرارسیدن شب قدر بعد از جانب خداوند تقدیر می‌گردد بلکه ملائکه در این شب به اذن پروردگار این امور معین و مشخص شده را به صورت فرامین الهی نازل می‌کند.

وی اضافه کرد: شب قدر بهترین فرصت برای مناجات و استغفار به درگاه الهی است.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هر انسان با دقت در عظمت و شرافت شب قدر و تأمل در اثرات آن و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتد به طور طبیعی به دنبال شناخت بیشتر و آگاهی از جوانب مختلف شب قدر خواهد بود، تصریح کرد: ما نیز باید در طریقه بهره‌گیری هر چه بیشتر از برکات این شب پرعظمت بیشتر تأمل ‌کنیم.

وی با بیان اینکه اساساً قدر به معنای اندازه‌گذاری بوده و ظاهراً منظور قرآن کریم از گذاردن نام قدر بر این شب پرعظمت تعیین و مشخص کردن جزئیات امور مربوط به تمامی مخلوقات در آن است، ادامه داد: در این شب، حوادث و اتفاقات مانند مرگ و زندگی، سعادت و شقاوت، رزق و روزی و ... برای انسان‌ها و حوادث طبیعی جاری شدن سیل، وقوع زمین لرزه و ... در رابطه با سایر کاینات معین و مشخص می‌شود.

امام جمعه چالدران عنوان کرد: شب قدر از شب‌هایى که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‌آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى‌کنند.

وی افزود: وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام (ص) است و مقدرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و زمینه‌هایى که خود آن‌ها به وجود آورده‌اند، تعیین مى‌شود.

یوسف زاده اظهار داشت: انسان در چنین شبى با تفکر و تدبر مى‌تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابى کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را براى خود رقم زند.

انتهای پیام/61005/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول