اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان:

10 فرآورده خونی از هر یک‌واحد خون تولید می‌شود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: سازمان انتقال خون در استان اصفهان توانایی تولید 10نوع پلاسما از هر یک واحد خونی را دارد.

10 فرآورده خونی از هر یک‌واحد خون تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد‌مهدی حریری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 51 هزار و 860 نفر برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 266 نفر به دلایل مختلف از اهدای خون معاف شدند.

وی در مورد انواع اهدای خون اینگونه بیان کرد: از نظر شاخص، اهدای خون سه نوع است شاخص اهدای مستمر که شامل افرادی است که به صورت دائم و منظم اقدام به اهدای خون خود می‌کنند که این افراد در سال حداقل دو مرتبه خون اهدا می کنند که شاخص این افراد در سال گذشته 53.6 درصد بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: افرادی که سابقه اهدای خون دارند اما نامنظم خون اهدا می‌کنند در گروه افراد اهدای باسابقه قرار می‌گیرند که در سال گذشته شاخص 24 درصد را به خود اختصاص دادند و اهدای بار اول که 22.4 درصد در سال 91 اهدا خون داشتند.

وی در مورد سیستم هموویژلانس که در حال حاضر در 15 مرکز در استان اصفهان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: سیستم هموژیلانس سرنوشت هر واحد خونی را از ابتدا تا انتها پیگیری می‌کند گاهی تزریق خون سبب ایجاد عارضه و یا حساسیت در بیمار می‌شود که با بکارگیری از این سیستم ایجاد هر نوع واکنش در پرونده بیمار ثبت می‌شود تا در آینده تکرار نشود.

وی افزود: در سال 89 تعداد سه بیمارستان در استان از این سیستم استفاده می‌کردند که این رقم در سال 90 به هشت مرکز رسید و در سال91، 15 مرکز به سیستم هموویژلانس مجهز هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: در شب‌های قدر سازمان انتقال خون در میدان خواجو آمادگی ویژه‌‌ای برای دریافت خون از داوطلبان دارد.

وی در پایان تاکید کرد: تاکنون هیچ جایگزینی برای خون کشف نشده است و نیاز بیماران به این مایع حیاتی روز به روز بیشتر می‌شود و افراد سالم که دارای شرایط برای اهدای خون دارند، می‌توانند به افراد نیازمند با اهدای خون خود کمک بزرگی کنند.

حریری اضافه کرد: در این روزها اهدای خون کم شده و ذخیره خونی به اندازه کافی و مطلوب است و از تمامی مردم نوع دوست و خیر استان می‌خواهیم که با اهدای خون ما را در امر یاری رساندن به بیماران نیازمند به خون یاری کنند.

انتهای پیام/63021/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول