اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس:

امام جمعه محور فرهنگی یک شهر است

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: امام جمعه محور و پدر فرهنگی یک شهر است.

امام جمعه محور فرهنگی یک شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق در نشست مدیران رفسنجان در محل فرمانداری با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی این مهم را یکی از موهبت‌ها و برکات خداوند برای نظام اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: جابه‌جایی‌ها در مناصب و سمت‌ها پر فایده است، زیرا سلیقه‌ها و افکار جدیدی به وجود می‌آید و پیشرفت را زیاد می‌کند.

رحیمی‌صادق بیان داشت: ایراد و عیب ممکن است در هر جایی وجود داشته باشد چه بسا در زمان حکومت امام علی (ع) یکی از مدیران مجازات شد، لذا نگاه به خوبی‌ها و معایب باید منصفانه باشد.

وی افزود: دادن مسئولیت به هر شخص به منزله امانت است و نگهداری از امانت مهم است، سالم‌ترین و دلسوزترین و مخلص‌ترین مسئولان در نظام جمهوری اسلامی هستند و این نشان از امانت‌داری آنها است.

رحیمی‌صادق بیان داشت: مسئولان وظایفی دارند که در جامعه بسیار مؤثر است و در واقع جامعه به آنها نیاز دارد، برگزاری نماز، پاک و سالم ساختن جامعه به وسیله پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر اینها می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند و در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی و مسئولان فرهنگی باشد، بلکه همه در این مهم نقش دارند.

وی عنوان کرد: نماز جمعه ظرفیت عظیمی دارد هم نمادی برای سنجش ارزش‌ها و هم زمینه‌ای برای تحقق مسئولیت‌ها و عمل به وظایف است، نماز جمعه جامع همه ارزش‌هایی است که دین دنبال آنها است و ائمه جمعه پدر و محور فرهنگی شهرها هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با تاکید بر تلاش برای تحکیم مبانی دین و ارزش‌های فرهنگی بیان داشت: ساخت زیرساخت‌های فرهنگی شهر مانند مصلا وظیفه همه است و نماز جمعه نماد برپایی نماز در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/80016/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول