اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

نمازجمعه به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است

امام جمعه زاهدان گفت: نمازجمعه با اندیشه پویای حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و اکنون به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است.

نمازجمعه به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: نماز جمعه در استان ما از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار بوده زیرا مردم فهیم و آگاه و بصیر این استان نسبت به جایگاه آن به این واقف رسیده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه استقبال مردم در همه جای کشورمان از نماز جمعه به خوبی قابل لمس بوده و هر هفته جمعیت زیادی از مردم مومن و خداجوی به این پایگاه مهم سیاسی روی می‌آورند.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: نماز جمعه با اندیشه پویای امام خمینی (ره) در ایران شکل گرفت و امروزه نیز با رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری جایگاه خود را به عنوان یک فرهنگ در اجتماع پیدا کرده و نهادینه شده است.

سلیمانی خطاب به کسانی که بدون دلیل موجه در این مراسم عبادی و سیاسی شرکت نمی‌کنند گفت: شرکت نکردن در نماز جمعه بدون دلیل موجه همانند این است که مهر نفاق را بر پیشانی بزنیم و در واقع در ردیف منافقان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اقامه نماز جمعه در 730 مکان به جماعت برگزار می‌شود و طبق فرموده رسول گرامی اسلام «ملتی که نماز جمعه ندارد، در کار و عمر گرفتار غضب الهی می‌شود».

خطیب جمعه زاهدان در ادامه تصریح کرد: فردی که اهل نماز جمعه نباشد نمی‌تواند فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد.

سلیمانی اضافه کرد: نماز جمعه کانون عشق و امید مومنان به دین و مکتب است و پایگاه اقتدار سیاسی و اجتماعی در نظام انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی از عدم حضور برخی از مسئولان و صاحب‌منصبان در نماز جمعه ابراز گلایه‌مندی کرد و اذعان داشت: افرادی که سنگ انقلاب را بدون شرکت در نماز جمعه بر سینه می‌زنند، دینداری و اعتقادات آنها نیازمند به علاج است.

امام جمعه زاهدان در ادامه به ایام ملی و مذهبی این هفته اشاره کرد و سالروز اولین اقامه نماز جمعه در پنجم مردادماه توسط آیت‌الله طالقانی، آغاز لیله‌القدر، همه‌پرسی قانون اساسی، روز آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، روز جهانی اهدای خون و روز جهانی شیر مادر را گرامی داشت.

انتهای پیام/75002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول