اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان خبر داد

ورود نهضت سوادآموزی به زندان‌های همدان

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در زندان مرکزی همدان دو کلاس نهضت سوادآموزی و دو کلاس نیز در مرکز بازپروری معتادان دایر شده است.

ورود نهضت سوادآموزی به زندان‌های همدان

رضا میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص پوشش نهضت سوادآموزی استان در زندان‌های استان اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف آموزش و پرورش، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور است، در این راستا نهضت سوادآموزی استان همدان در مناطق و بخش‌های مختلف، اقدام به پوشش تحصیلی نسبت به با‌سوادی افراد مختلف از سن 15 تا 45 سال کرده است.

وی اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در هر نقطه‌ای که بتواند با آموزش‌های فرد به فرد نسبت به آموزش افراد اقدام می‌کند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: یکی از اقدامات نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر ورود به زندان‌ها و پوشش زندانیان در قالب طرح نهضت سوادآموزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در زندان مرکزی استان همدان و همچنین مرکز بازپروری معتادان کلاس‌های نهضت سوادآموزی دایر شده است، تصریح کرد: در زندان مرکزی همدان دو کلاس نهضت سوادآموزی و دو کلاس نیز در مرکز بازپروری معتادان دایر شده است.

میرزایی‌نکو خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مددجویان از کلاس‌های نهضت سوادآموزی که آموزش‌ها به صورت فرد به فرد انجام می‌گیرد 30 نفر در زندان مرکزی و 40 نفر نیز در مرکز بازپروری معتادان مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی در شهرستان‌های استان نیز تصریح کرد: در زندان‌های شهرستان‌ها تعداد کلاس‌ها کم است و آموزش‌ها نیز به صورت فرد به فرد انجام می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان در خصوص آموزشیاران افزود: آموزشیاران ما که در آموزش و پرورش هستند ساعات غیر موظف خود را در زندان‌ها به آموزش نهضت سوادآموزی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اخیراً تفاهمنامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شده که نهضت سوادآموزی بتواند اکثریت معتادان بی‌سواد را زیر پوشش نهضت سوادآموزی ببرد.

میرزایی‌نکو ادامه داد: از افرادی که در داخل بازپروری دارای سواد قابل قبولی باشند برای آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد که در این راستا برای افرادی که در زندان به امر آموزش مشغول هستند امتیازات و تشویقی می‌دهند.

وی در پایان گفت: در گذشته ما در زندان‌ها آموزشیار داشتیم اما در حال حاضر که آموزشیار نداریم از افراد داوطلب در امر آموزش در داخل زندان‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/89007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول