اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی اجرا می‌شود

اجرای طرح در هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح در هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

اجرای طرح در هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد

سیدمسعود ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در طرح در هر مدرسه یک کلاس سواد آموزی هر یک از فرهنگیان می‌توانند افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال را شناسایی و ثبت‌نام و امر سوادآموزی آن‌ها را اجرا کنند.

ارجمند در ادامه تصریح کرد: این طرح در 3 دوره و به میزان 66 هزار ساعت حق‌التدریس به استان اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: در این طرح دوره سوادآموزی با حضور 6 بی‌سواد به بالا و به میزان 400 ساعت برای هر معلم دوره انتقال برای 10 نفر به بالا به میزان 600 ساعت به بالا و دوره تحکیم سوادآموزی برای 12 نفر به بالا و به میزان 100ساعت اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فضا و امکانات آموزشی از طریق مدارس در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی بر اساس برنامه پنجم توسعه اجرا خواهد شد و این طرح در بخش دوره سوادآموزی و تحکیم سواد از هم اکنون و برای دوره انتقال از مهرماه آغاز می‌شود.

گفتنی است چندی پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به ضرورت شناسایی آمار دقیق بی‌سوادان در استان اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای متشکل از اداره کل امور روستایی استانداری، ‌اداره کل آموزش و پرورش استان، ‌بخشداران و دهیاران، ‌تشکیل و در خصوص شناسایی دقیق بی‌سوادان استان اقدام کنند.

بر اساس آخرین سرشماری حدود 9 میلیون نفر بی‌سواد در گروه‌های سنی در کشور وجود دارد.

باسوادی در استان کهگیلویه‌ و ‌بویراحمد در سال 57 به میزان 31 درصد بود که هم اکنون بیش از 90 درصد جمعیت 10تا 49 ساله استان باسواد هستند.

انتهای پیام/82007/ش‌20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول