اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون عمرانی استاندار فارس

طرح ضربتی اطفای حریق مورد بررسی قرار گرفت

در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که نخستین جلسه فعالیت دو کارگروه زیرمجموعه این شورا بود، طرح ضربتی اطفای حریق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح ضربتی اطفای حریق مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسفند ماه گذشته پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس برگزار و در آن جلسه مصوب شد که کارگروه‌های فعال نشده شورا باید فعال شده و گزارش ارائه کنند.

تیر ماه سال جاری نیز مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور مقابله بهینه با حوادث خبر داد و گفت: باید بدانیم در فارس به طور دقیق چه امکانات و تجهیزاتی داریم و هر کدام از این تجهیزات در اختیار چه نهادی است.

صبح امروز اما یکی از کارگروه‌های فعال نشده زیرمجموعه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس کار خود را آغاز کرد.

نخستین جلسه کارگروه تخصصی بیمه، بازسازی، بازتوانی، تامین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری ساختمان‌ها، آتش‌نشانی مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیان در حالی تشکیل جلسه داد که همزمان در این جلسه کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی نیز فعال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این نشست گفت: رئیس کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس است.

حسن فیاض‌پور افزود: معاونت محیط زیست انسانی، طبیعی و دریایی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل هواشناسی، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دانشگاه شیراز، هلال احمر، شرکت آب منطقه‌ای و دفتر امور شهری و شوراها در این کارگروه عضویت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین هدف این کارگروه، مدیریت مخاطرات و بحران‌های زیست‌محیطی است.

تهیه نقشه‌های ریزپهنه‌بندی مخاطرات، انجام پژوهش، تعیین سازمان‌های همکار، پشتیبان و جانشین دیگر وظایف این کارگروه بود که فیاض پور به آن اشاره کرد.

به گفته وی، رئیس کارگروه تخصصی بیمه، بازسازی، بازتوانی، تامین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری ساختمان‌ها، آتش‌نشانی مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیان نیز معاون عمرانی استاندار فارس است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اذعان داشت: فراهم کردن تجهیزات کافی در راستای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع یکی از وظایف این کارگروه است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول