اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

30 روستای زنجان با بحران کم‌آبی مواجه است

معاون فرماندار زنجان تعداد روستاهای درگیر در بحران کم‌آبی این شهرستان را 30 روستا اعلام کرد.

30 روستای زنجان با بحران کم‌آبی مواجه است

محمدرضا براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بحران آب در ایران به صورت جدی مطرح است، اظهار کرد: این موضوع دامنگیر استان زنجان نیز شده است.

وی تعداد روستاهای درگیر در بحران کم‌آبی شهرستان زنجان را 30 روستا اعلام کرد و افزود: این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی شده است.

معاون فرماندار زنجان با بیان اینکه برخی روستاهای شهرستان زنجان طی شبانه‌روز فقط 10 دقیقه آب دارند، اضافه کرد: حل این مشکل نیاز به تزریق اعتبار قابل قبول به شرکت آب و فاضلاب دارد.

وی به تزریق اعتبار به صوت سالانه برای تامین آب شرب روستاها اشاره کرد و افزود: با کار کارشناسی می‌توان این مشکلات را کاهش داد.

براتی به ظرفیت کارشناسی موجود در آب منطقه‌ای زنجان اشاره کرد و ادامه داد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت منابع آبی مطمئنی را برای آب شرب روستاها شناسایی و از هدر رفتن منابع جلوگیری کرد.

وی با اشاره به منابع مالی موجود در دهیاری‌ها تصریح کرد: می‌توان از این منابع البته به صورت قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات اعتباری تامین آب شرب برای روستاها استفاده کرد.

معاون فرماندار زنجان به وجود یک چاه آب در راهدارخانه زنجان - تبریز اشاره کرد و افزود: این چاه که در اختیار اداره راه است به کارخانه سرب روی واگذار شده که فعلاً استفاده‌ای از آن نمی‌کند.

وی چاه در اختیار سرب روی را یکی از چاه‌های پر آب برشمرد که می‌تواند مشکل آب سه روستای اطراف را حل کند به شرط آنکه در اختیار آب و فاضلاب روستایی زنجان قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول