اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

صدا وسیما می‌تواند در زمینه مدیریت بحران موج عظیم فرهنگی ایجاد کند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت:‌ صدا وسیما به عنوان مقتدرترین رسانه ملی می‌تواند در زمینه مدیریت بحران موج عظیم فرهنگی و آموزشی ایجاد کند.

صدا وسیما می‌تواند در زمینه مدیریت بحران موج عظیم فرهنگی ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم سمیعی صبح امروز در نشست با مدیر و کارکنان صدا وسیمای گلستان در محل این مرکز اظهار داشت: نقش و توان بی‌بدیل این رسانه بر هیچ‌ کسی پوشیده نیست و نمونه روشن توانمندی آن خلق حماسه سیاسی مدّنظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز گلستان می‌تواند با برنامه‌ریزی در چهار حوزه مدیریت بحران به ویژه پیشگیری نقش تاثیرگذاری بر افزایش ایمنی شهروندان استان در زمینه مخاطرات بلایای طبیعی ایفا کند.

توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری است

سمیعی یادآور شد: توجه به حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی یک وظیفه مهم سازمانی مدیریت بحران است و آن را سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای حفظ امنیت و جان مردم می‌دانیم.

وی با اشاره به تعامل مناسب بین صدا وسیمای استان با اداره کل مدیریت بحران استان در سال‌های اخیر تصریح کرد: چشمان بیدار این رسانه موثر می‌تواند برای متخلفان و قانون‌گریزان در عرصه‌های مرتبط با مدیریت بحران همیشه یک مانع جدی باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: نقد منصفانه عملکرد دستگاههای اجرایی و به چالش کشیدن هرگونه کم‌کاری دستگاهی در حوزه مدیریت بحران می‌تواند ضمن اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی مانع از ناهنجاری‌های احتمالی شود.

برگزاری منظم کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی به افزایش نقش‌آفرینی ‌رسانه‌ها کمک می‌کند

سمیعی با اشاره به عملکرد دوگانه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما متذکر شد: مهمترین نقش رسانه در حوادث، اطلاع‌رسانی توام با حفظ آرامش است که این رویکرد می‌تواند با نگاه صرف رسانه‌ای به یک تهدید مبدل شده و آرامش را از منطقه حادثه‌دیده و شهروندان دریغ کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت بحران و تنظیم سیاستهای رسانه‌ای در حوادث می‌تواند مهمترین گام برای کیفیت نقش‌آفرینی رسانه‌ها در چهار چرخه مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی) باشد.

بار اصلی سیاست‌گذاری در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی بر عهده کارگروه تخصصی مرتبط است

سمیعی تصریح کرد: بار اصلی سیاستگذاری در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی بر عهده این کارگروه تخصصی است و باید از این ظرفیت برای مدیریت بحران استان بیشتر سود برد.

وی زمینه‌های همکاری مدیریت بحران و صدا وسیمای گلستان را مهیا دانست و متذکر شد: این اداره کل از طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی مبدعانه، تاثیرگذار و منطبق با میل و سلیقه مخاطبان این رسانه فراگیر استقبال می‌کند.

تعامل بیشتر بین صدا و سیما و مدیریت بحران نتایج مثبتی در پی خواهد داشت 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ابراز امیدواری کرد:‌ تعامل افزونتر بین این دو مجموعه بتواند خالق نتایج مثبتی در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باشد.

سمیعی اضافه کرد: از چندی پیش اولین گام رسانه‌ای در این حوزه برداشته شد و برنامه‌های انیمیشنی در حوزه ساخت و ساز از رسانه استانی در حال پخش است که انتظار می‌رود این همکاری‌ها بیش از گذشته تداوم یابد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول