اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

شوراهای شهر می‌توانند بحران‌های مالی دولت را حل کنند

شهردار شیراز گفت: شوراها همیشه در کنار دولت فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون نیز می‌توانند بحران‌های مالی دولت را حل کنند.

شوراهای شهر می‌توانند بحران‌های مالی دولت را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر مدیریت شهردار این شهر، مهندس علیرضا پاک فطرت در جلسه با اعضای شورای اسلامی سوم و منتخبان مردم در شورای چهارم شیراز، اظهار داشت: شوراها همیشه در کنار دولت فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون نیز می‌توانند بحران‌های مالی دولت را حل کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم در مقابل استکبار جهانی ایستادگی و تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم باید در راستای تقویت شوراها بکوشیم.

شهردار شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری دهه چهارم انقلاب به‌نام دهه پیشرفت و عدالت، بیان کرد: باید مردم و مسئولان با کار و تلاش در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنند تا کشور از مصرف‌گرایی رهایی یابد و به سمت خودکفایی کامل گام بردارد.

پاک فطرت تصریح کرد: پیگیری ضوابط و مقررات و مصوبات شورا و یکسان‌سازی دستورالعمل‌ها مد نظر قرار گیرد تا شاهد عدالت اجتماعی در تمام زمینه‌ها باشیم.

وی با بیان این که تکریم ارباب رجوع همواره مد نظر مجموعه شهرداری و شورای شهر بوده است، گفت: بدنه شهرداری باید خود را با رشد بودجه شهرداری هماهنگ کند تا توسعه شهر با سرعت و دقت بیشتری همراه شود.

در ادامه غلام مهدی حقدل یکی از منتخبان شورای چهارم با تقدیر از شهردار شیراز به دلیل فعالیت‌های گسترده طی دو سال گذشته، گفت: شهرداری باید خود را برای شورای 21 نفره آماده کند زیرا با ترکیب و نوع دیدگاه‌های موجود که شورای چهارم دارد باید کمربند خود را نسبت به گذشته محکم‌تر ببندد.

وی با بیان اینکه استمرار حرکت خوبی که در راستای سازندگی شهر طی دو سال گذشته آغاز شده، اولویت اصلی شورای چهارم است،‌ گفت: در پایان شورای چهارم باید کارنامه موفقی از خود به‌جا گذاریم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در ادامه عبدالرسول میری عضو شورای سوم، شهردار شیراز را ضامن پیشرفت‌های به‌دست آمده دانست و بیان کرد: شورای چهارم با داشتن چنین شهرداری خیالش راحت است و با تصویب طرح‌های مناسب، روند سازندگی شهر را سرعت می‌بخشد.

در ادامه دیگر اعضای شورای سوم و چهارم اسلامی شهر شیراز حاضر در جلسه، طی سخنانی مسائل مختلفی را از قبیل در صدر قرار گرفتن تحقیقات و پژوهش، توسعه شهرداری الکترونیک، توجه به منابع انسانی، کلان‌نگری در فعالیت‌های شهرداری، تغییر رویکرد شورای شهرداری به شورای شهر و شفاف‌سازی بیشتر موضوعات شورا و شهرداری به شهروندان، مکان جدید شورای شهر، تکریم ارباب رجوع، توجه به مناطق کمتر برخوردار، رسیدگی به بافت‌های تاریخی و فرسوده، به ویژه اطراف حرم مطهر، پیگیری ایجاد مدیریت واحد شهری، الزام داشتن تدوین برنامه 20 ساله و ارتقای فرهنگ شهروندی با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر شیراز را مطرح و بر اجرای آنها تأکید کردند.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول