اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای استان زنجان:

مدیریت مصرف آب توسط مردم از جیره‌بندی جلوگیری می‌کند

مدیر عامل آبفای استان زنجان گفت: اگر مردم مصرف خود را با اقدامات متعارف مدیریت کنند به وضعیت جیره‌بندی آب نمی‌رسیم.

مدیریت مصرف آب توسط مردم از جیره‌بندی جلوگیری می‌کند

مهندس مسلم‌پور نصرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: افزایش دما در فصل تابستان همیشه بوده اما امسال با بروز خشکسالی 50 درصد منابع آبی زنجان کاهش پیدا کرده و اکنون 60 درصد آب شهر زنجان از سد تهم تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید آب شهر زنجان به طور متوسط یک‌هزار و 400 لیتر در ثانیه است، گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر عامل آبفای زنجان همچنین با اشاره به استفاده از لوازم کاهنده مصرف گفت: استفاده از سردوش‌های حمام کم‎مصرف می‌تواند 300 تا 400 لیتر در هفته صرفه‏‎جویی داشته باشد.

وی به عدم توجه پیمانکاران و انبوه‎سازان به تاسیسات زیرزمینی اشاره کرد و افزود: پیمانکاران و انبوه‎سازان در ساخت و سازها باید توجه داشته باشند که در دپوی مصالح ساختمانی دقت کنند و مشکلی برای شبکه انتقال ایجاد نکنند و باعث شکستگی و خسارت به تاسیسات نشوند.

پور‌نصرت به انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و گفت: انشعابات غیرمجاز تعرض غیر مسئولانه به تاسیسات محسوب می‌شود و همچنین تاسیسات را هم تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را برای شرکت ایجاد می‌کند.

وی در پایان با توجه به گرمای هوا توصیه‌هایی برای مردم فهیم زنجان داشت و خاطرنشان کرد: مردم فهیم با تعمیر چکه‌ها و نشتی‌های شیرآلات می‌توانند ماهانه 500 لیتر و با شستن ماشین با سطل ماهانه 30 لیتر و با بستن آب شیر هنگام مسواک زدن 15 لیتر در دقیقه صرفه‌جویی کنند. 

انتهای پیام/2308/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول