اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی کرمان:

830 فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی کرمان وصول شد / برگشت 2 هزار هکتار اراضی به بیت‌المال

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: طی سال گذشته 830 مورد شکایات از دستگاه‌های اجرایی به اداره کل بازرسی استان کرمان وارد شده است.

830 فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی کرمان وصول شد / برگشت 2 هزار هکتار اراضی به بیت‌المال

حسین هاشمی‌تختی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی یک سال گذشته 830 مورد شکایات به اداره کل بازرسی استان کرمان وارد شده است.

وی از انجام 280 مورد بازرسی از دستگاه‌های مشمول بازرسی طی یک سال گذشته خبر داد و بیان داشت: 448 پیشنهاد در پایان گزارش‌ها برای اصلاح امور به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد پیشنهادات اجرا شده ختام گزارش‌های ابلاغی به دستگاه‌ها در سال گذشته 50 پیشنهاد بوده است، افزود: 30 پیشنهاد در زمینه تعداد افراد متخلف معرفی شده به محاکم صالحه قضائی در سال گذشته داشته‌ایم و 60 نفر متخلف به هیئت‌های تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

هاشمی‌تختی با بیان اینکه میزان نظارت بازرسان اداره کل بازرسی استان بر کمیسیون‌های معاملات دولتی 2 هزار و 387 مناقصه و مزایده بوده است، افزود: میزان ریالی معاملات دولتی تجدید و باطل شده به لحاظ وجود مغایرت با ضوابط 317 میلیارد ریال بوده است.

وی ابراز داشت: طی سال گذشته تعداد تذکرات ارائه شده از سوی ناظران به کمیسیون‌های معاملات دستگاه‌ها 56 تذکر و میزان نظارت بر پرونده‌های اعتباری و تسهیلاتی در بانک‌ها در مورد یک هزار و 700 پرونده وام بوده است.

بازرس کل استان کرمان از ثبت 2 هزار و 500 مورد اطلاعات تمام مناقصات دستگاه‌های اجرایی در سامانه نظارت بر معاملات دولتی اداره کل بازرسی استان کرمان در سال گذشته خبر داد.

هاشمی‌تختی مساحت اراضی برگشت شده به حقوق بیت‌المال طی یک سال گذشته را 2 هزار هکتار ذکر کرد و افزود: در این مدت میزان پذیرش افراد متعهد با عنوان بازرسان افتخاری 103 نفر و میزان پذیرش افراد متعهد به عنوان پرسشگر برای ارزیابی و نظرسنجی مسائل عمومی و اجتماعی 30 نفر بوده است.

وی گفت: 10 پروژه بررسی شده اجتماعی در قالب نظرسنجی توسط پرسشگران اداره کل بازرسی استان کرمان انجام شده است.

این مسئول قضایی اظهار داشت: آن چه مسلم است هر نظام حکومتی برای دوام و ابقا نیاز به نظارت و کنترل اعمال و رفتار کارگزاران خود دارد و نظارت موجب هوشمندی سیستم و برانگیختن افراد برای رفتار مطلوب شده و مدیر را در تصمیم‌گیری و اعمال مدیریت یاری می‌کند.

هاشمی‌تختی خاطر نشان کرد: علاوه بر این میزان پیشرفت برای اهداف تعیین شده را ارزیابی کرده و صحت سیاست‌های تدوین شده و کیفیت اجرای آنها را مشخص کرده و تصمیم‌گیران و سیاستگذاران را از وضعیت سازمان آگاه می‌کند.

وی ابراز داشت: انجام نظارت، امکان شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه را برای مدیر فراهم و نقاط آسیب‌پذیر را آشکار می‌کند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان تصریح کرد: اداره کل بازرسی استان کرمان تلاش کرده از طریق شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده نسبت به سالم‌سازی و پیشگیری از انحرافات و تخلفات اقدامات وسیع و مؤثری را به انجام رسانده و مدیران را برای رسیدن به اهداف سازمانی یاری و همراهی کند.

هاشمی‌تختی با بیان اینکه بازرسان اداره کل بازرسی استان کرمان دارای تخصص‌های مختلف و تجارب کافی در زمینه‌های عملی و فنی هستند، خاطر نشان کرد: ‌این بازرسان در چهار گروه اصلی سیاسی و قضایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تولیدی مشغول به خدمت هستند.

هاشمی‌تختی ابراز داشت: این بازرسان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و کارشناس در رشته‌های علمی مختلف هستند و هر یک از گروه‌های اصلی با استفاده از کارشناسان مربوطه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی را زیر نظارت و بازرسی دارند.

انتهای پیام/80019/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول