اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی:

57 درصد روستاهای آذربایجان غربی سند مالکیت دارند

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: 57 درصد روستاهای آذربایجان غربی از اسناد مالکیت برخوردار هستند، بنابراین خانوارهای روستایی زیادی سند مالکیت دارند.

57 درصد روستاهای آذربایجان غربی سند مالکیت دارند

علی خیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از اداره‌های پرمخاطب قلمداد شده، و قشر گسترده‌ای از مردم به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این مجموعه یکی از پیرترین سازمان‌های کشور محسوب می‌شود، که در سال 1290 با تصویب نخستین قانون برای ثبت اسناد و املاک، این سازمان تاسیس شد به همین دلیل در بین اقشار مختلف جامعه از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

خیری با اشاره به اینکه بعد از تصویب این ماده قانونی ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا شده است، اضافه کرد: تاکنون 156 هزار و 100 جلد سند مالکیت برای اماکن روستایی صادر شده است.

وی با اظهار به اینکه آذربایجان غربی 2 هزار و 217 روستا دارد، یادآور شد: در مجموع یک هزار و 164 روستا یعنی 57 درصد روستاها از اسناد مالکیت برخوردار هستند.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر تعداد خانوارها در این ارتباط در نظر گرفته شود، 194 هزار و 619 خانوار یعنی 80 درصد خانوارها سند مالکیت در اختیار دارند.

انتهای پیام/61002/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول