اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 هفته پیش رو صورت می‌گیرد

تنظیم سند راهبردی ورزش در شیراز

رئیس شورای ورزش و جوانان شیراز از دست‌اندرکاران امر ورزش خواست تا ظرف دو هفته آینده سند راهبردی و طرح جامع ورزش این شهرستان را تنظیم و برای تصویب نهایی به این شورا ارائه دهند.

تنظیم سند راهبردی ورزش در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین‌کلاه در جمع اعضای شورای ورزش و جوانان این شهرستان و جمعی از قهرمانان ملی و آسیایی اظهار داشت: با تنظیم این طرح، ورزش این شهرستان دارای سند و ساز و کاری می‌شود که با هر تغییراتی نیز قطار پیشرفت ورزش از ریل خود خارج نشود.

رئیس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز در ادامه به وظایف دستگاه‌ها در زمینه توسعه ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌ای جامع برای توسعه ورزش در سطوح مختلف داشته باشیم تمام دستگاه‌ها از جمله، فرمانداری، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا، اوقاف و امور خیریه، دستگاه قضایی، اداره ورزش و جوانان، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر نهادهای انقلابی و ادارات نیز پای کار می‌آیند و توسعه همگانی ورزش رخ می‌دهد.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع شناسایی مشکلات ورزش این شهرستان پرداخت و با اشاره به مشکلاتی که سال‌های سال ورزش شیراز با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است، بیان کرد: پایین بودن سرانه اماکن ورزش برای آقایان و بانوان، کمبود اراضی شهری و روستایی با کاربری ورزشی و فرهنگی در سطح شیراز، وجود اماکن ورزشی بلاتکلیف و دارای معارض، مشکلات حقوقی و مالکیت اماکن ورزشی شهری و روستایی، ضعیف بودن منابع مالی و عدم وجود حمایت‌کنندگان مالی تنها بخشی از مشکلات ورزش این شهرستان است.

وی با بیان اینکه روزی باید این مشکلات مرتفع می‌شد و امروز با ظرفیت موجود در ورزش شیراز و تعاملات بین دستگاهی می‌توان در این دوره با آسیب‌شناسی لازم و بیان مشکل نسبت به حل آن اقدام کرد، ادامه داد: در بررسی‌های کاربردی متوجه می‌شویم که ورزش شهرستان شیراز در بخش‌های دیگری از جمله، ضعف چارت سازمانی و منابع انسانی اداره ورزش و جوانان، وجود کمیته‌ها و عدم وجود کارگروه‌های تخصصی، فرهنگی و ورزشی به منظور تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرایی شدن برنامه‌ها مشکل داشته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین عدم برنامه‌ریزی اجرایی ورزش کارکنان ادارات و سازمان‌ها، عدم نظارت عالیه و موثر بر باشگاه‌های ورزشی در شهرستان، وجود باشگاه‌های ورزشی فاقد مجوز فعالیت و عدم احراز صلاحیت فنی و اجتماعی مربیان ورزشی، توزیع و سوء مصرف مواد نیروزای غیرمجاز و غیربهداشتی در سطح باشگاه‌های ورزشی این شهرستان از دیگر مشکلات پیش روی ورزش این شهرستان است.

زرین‌کلاه گفت: وجود مراکز و مدیریت‌های موازی در زمینه دسترسی مردم به اماکن ورزشی محلات و ورزش همگانی دچار مشکل است که باید برای حل این‌گونه مشکلات برنامه‌های قوی و راهبردی داشت.

رئیس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعوت از افراد صاحب نظر برای نقش‌آفرینی در تنظیم سند راهبردی و طرح جامع ورزش این شهرستان متذکر شد: کارگروه تخصصی ظرف مدت یک هفته پیش‌نویس این طرح را تهیه می‌کند و طی دو هفته آینده این طرح پس از بررسی در شورای ورزش شهرستان به تصویب می‌رسد و اجرایی می‌شود و در این راستا از تمام دلسوزان، پیشکسوتان و هیئت‌های ورزشی شیراز می‌خواهیم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به این کمیته تا پیش از نهایی شدن طرح ارائه دهند.

در این جلسه حسام زارع مهذبیه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز به ارائه گزارش عملکرد آن اداره و برنامه‌های پیش رو پرداخت و در پایان جلسه از تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش شیراز تجلیل شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول