اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوتسالیست ملی‌پوش تیم راه ساری در مصاحبه تفصیلی با فارس:

قراردادم با گیتی‌پسند نهایی شد/ تحصیل و فوتسال همزمان در ساری و اصفهان

فوتسالیست ملی‌پوش تیم راه ساری که در آستانه پیوستن به گیتی‌پسند اصفهان است، گفت: همزمان در ساری و اصفهان به تحصیل و ورزش می‌پردازم.

قراردادم با گیتی‌پسند نهایی شد/ تحصیل و فوتسال همزمان در ساری و اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پس از مذاکرات باشگاه گیتی‌پسند با طه مرتضوی، فوتسالیست ملی‌پوش تیم راه ساری به سراغ وی رفتیم و گفت‌وگوی مفصلی با ایشان از شرایطش در تیم ملی و انتقالش به گیتی‌پسند انجام دادیم. 

فارس: لطفا بیشتر از خودتان برای ما بگوئید.

 متولد شهرستان ساری هستم، از سال 83 در مسابقات آموزشگاهی فوتسالم را شروع کردم و از فصل 84-85 در تیم جوانان راه ساری به سرمربیگری آقای بسطامی بازی کردم و در آن سال به مقام نایب قهرمانی فوتسال کشور دست یافتیم که از آن تیم بازیکنانی چون ایمان احمدی، عماد محمدی و عارف عالی‌منش در راه ساری حضور دارند. از آن به بعد تا به امروز در خدمت تیم بزرگسالان راه ساری بودم. 

فارس: شما بازیکن تحصیلکرده فوتسال مازندران هستید از خواندن درس در کنار ورزش برای ما بگویید. 

من لیسانس عمران دارم و به امید خدا در دانشگاه آزاد ساری برای کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی ادامه تحصیل خواهم داد. همیشه سعی کرده‌ام در کنار ورزش درس و تحصیلم را هم داشته باشم و فوتسالم مانع پیشرفت علمی من نشود. 

فارس: چطور شد که فوتسال را انتخاب کردید؟ 

من ابتدا در شهرداری ساری در نوجوانان کشور فوتبال بازی می‌کردم و یکی دو سال فوتبال را کنار گذاشته بودم و در مسابقات آموزشگاهی آقای بسطامی به فوتبال من شناخت پیدا کرد و زمانی که تمرینات جوانان راه ساری شروع شده بود، ایمان احمدی با من تماس گرفت و از شروع تمرین راه ساری گفت و اینطور بود که من وارد فوتسال شدم و اگر پدر من نبود من فوتبالم خیلی وقت پیش تمام می‌شد و پدرم بود که با قوت قلب دادن به من باعث پیشرفتم شد. 

فارس: صحبت از پدرت شد، راجع به شادی پس از گل‌هایت بگو که به سمت پدرت می‌رفتی.

من همیشه شادی گلم را اول با خدای خودم قسمت می‌کنم که من را تنها نمی‌گذارد؛ بعد به سمت پدرم می‌رفتم، چراکه خیلی برای من و پیشرفتم زحمت کشیده بود و شادی‌ام را با ایشان قسمت می‌کردم. 

فارس: از دعوت‌شدنتان به تیم ملی فوتسال بگویید و عناوین و مسابقاتی که در خدمت تیم ملی بودید. 

در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر در بازی رفت راه ساری برابر منصوری آقای خسوس بازی من را دیده بودند و ایشان در آن زمان مدیر فنی تیم ملی بودند و از بازی من راضی بودند، اما تأیید نهایی در بازی برگشت برابر منصوری در ساری بود که ایشان بعد از بازی گفتند که شما می‌توانی در تیم ملی به ما کمک کنی و از آنجا بود که پیراهن تیم ملی را بر تن کردم و برای مسابقات تدارکاتی به روسیه رفتیم و توانستیم دو تساوی در روسیه برابر تیم قدرتمند روسیه کسب کنیم.

شش ماه پس از پایان لیگ به بازیکنان استراحت دادند و در اردیبهشت ما به اردوی تیم ملی به همراه 24 بازیکن دیگر دعوت شدم و آقای خسوس برای بازی‌های چین و آسیایی ترکیبی از نیروی جوان و باتجربه را مد نظر داشتند که خدا را شکر از لحاظ نتیجه هم موفق بودند. 

فارس: از اولین گل ملی که زدید برای ما بگویید که مقابل چه تیمی به ثمر رسید.

دو بازی تدارکاتی در تهران برابر ازبکستان داشتیم که در بازی دوم که با نتیجه 9-3 به پیروزی رسیدیم گل سوم و گل پنجم را من به ثمر رساندم که اولین گل‌های ملی من برای کشور عزیزم بوده است. 

فارس: شما در تورنمنت چهارجانبه چین هم حضور داشتید از آن مسابقات بگویید.

بله در خردادماه به چین اعزام شدیم برای آن تورنمنت که با حضور تیم‌های چین، روسیه و هلند به همراه ایران برگزار می‌شد، تیم ایران در گذشته با تیم‌های امید و بزرگسالان خود در این تورنمنت شرکت کرده بود که در هر دو رده سنی یک بار سوم و یک بار به مقام چهارمی دست یافته بود که ما توانستیم به لطف خدا مقام قهرمانی را برای نخستین‌بار در این تورنمنت به دست آوریم.

در این مسابقات هم عملکرد خوبی داشتم، به گفته سرمربی تیم ملی و در بازی برابر چین گل اول تیم ملی را هم من به ثمر رساندم. 

فارس: از مسابقات آسیایی کره جنوبی برای ما صحبت کنید و از بدشانسی و مصدومیت‌تان. 

پس از مسابقات چین مشکلی در ناحیه چهار سر ران داشتم و در اردوی یک هفته‌ای در چین هم کامل به همراه تیم نتوانستم تمرین کنم در مسابقات آسیایی هم در بازی‌های گروهی به میدان نرفتم و در مرحله حذفی برابر چین بازی کردم و عملکرد خوبی هم داشتم، اما در کل این مصدومیت جزیی مانع از بیشتر بازی کردن من در این مسابقات شد. 

فارس: برای فصل آتی در چه تیمی توپ خواهی زد؟ آیا در راه ساری می‌مانی یا به تیم دیگری خواهی پیوست؟

چند سالی هست که پیشنهادهایی از تیم‌های لیگ برتر دارم و جا دارد از مسئولان تیم فرش آرا عذرخواهی کنم که چند سالی است با من مذاکره می‌کنند، اما شرایطی فراهم نشد تا به این تیم بروم و همچنین از هواداران پرشور و دوست داشتنی شهر خودم، ساری که در این چند سال از من حمایت کردند عذر می‌خواهم و بدانند که مجبور بودم پس از 6 سال بازی در راه ساری به تیم دیگری بروم و بتوانم پیشرفت کنم.

من قبل از مسابقات چین و کره به اصفهان رفتم و صحبت‌هایی با مسئولان باشگاه گیتی‌پسند انجام دادم و به توافق اولیه رسیدیم و چند روز پیش هم در تمرینات این تیم حاضر شدم و تا چند روز آینده قرارداد نهایی را با این باشگاه خواهم بست و امسال در گیتی‌پسند فوتسالم را ادامه خواهم داد. 

فارس: از تیم گیتی‌پسند شناخت کافی دارید؟ شرایط‌تان با این تیم چطور است؟ 

گیتی‌پسند تیم خوبی است و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در این تیم حضور دارند و رفاقت و دوستی در این تیم موج می‌ز‌ند و همه یکدل هستیم که امسال در دو جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر موفق باشیم. سرمربی این تیم آقای رضا لک از مربیان برجسته و با کارنامه فوتسال کشور هستند و مربی باظرفیت فنی و اخلاقی بالا که در کارنامه ایشان دو قهرمانی با تیم منصوری در لیگ و یک نایب قهرمانی آسیا به چشم می‌خورد و برای من افتخاری است که شاگرد ایشان خواهم بود.

در این تیم بازیکنان بزرگی چون محمد کشاورز و محمد طاهری حضور دارند که بازی در کنارشان موجب پیشرفتم خواهد شد و می‌توانم خیلی چیزها از این بازیکنان باتجربه بیاموزم.

من برای پیشرفتم گیتی‌پسند را انتخاب کردم. خیلی‌ها گفتند به این تیم نرو و امکان دارد با وجود بازیکنان خوب این تیم، بازی به شما نرسد، اما من برای پیشرفتم این تیم را انتخاب کردم و دوست دارم تلاش کنم و آنقدر خوب باشم تا در ترکیب اصلی قرار بگیرم و جایی که رقابت بالا باشد باعث پیشرفت خواهد شد. 

فارس: با رفتن شما از راه ساری و احتمالاً عظیمایی از راه ساری فکر نمی‌کنید تیم راه ساری با مشکل مواجه شود؟ 

نه اصلاً اینطور نیست. راه ساری دارای پشتوانه قوی است و امیدوارم امسال مربی‌ای برای این تیم انتخاب شود که بتواند نسل آینده راه ساری را بسازد.

در حال حاضر نسلی چون یاسر ابراهیمی، عماد محمدی، ایمان احمدی فوتسال خودشان را از مربیانی چون علی رعدی و سعید بسطامی دارند. به مسئولان باشگاه هم گفته‌ام که مربی‌ای بیاورند که نسل آینده را بسازد و وقتی بازیکنانی چون محمود لطفی و عظیمایی از این تیم می‌روند بازیکنانی داشته باشیم تا به خوبی جای آنها را بتوانند پر کنند. 

فارس: یاسر ابراهیمی گفته دیگر فوتسال بازی نخواهد کرد و بخشی از این امر را هم نبود شما در کنار خودش دانسته چه صحبتی راجع به این موضوع دارید؟

یاسر ابراهیمی بهترین دوست من است؛ چه در ورزش و چه در بیرون از آن. شاید درست نباشد راجع به شرایط مالی قرارداد کسی صحبت کنم، اما مشکلات مالی در راه ساری بیداد می‌کند و هرکس آستانه صبری دارد.

آقای نجاریان هم برای این بازیکنان هزینه کرده و در رده‌های سنی مختلف این بازیکنان را پرورش داده و مسلماً باشگاه هم نمی‌خواهد بازیکنش را از دست بدهد.

شاید بازیکن جوانی، فکر کنند که بهتر از یاسر ابراهیمی و امثال یاسرها باشد، اما هیچ چیز جای تجربه را نمی‌گیرد. این را هم بگویم که یاسر ابراهیمی از تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد و سال گذشته هم پیشنهاد داشت و مشکلات مالی در ورزش مازندران وجود دارد و خود من هم اگر مشکل مالی نداشتم دوست نداشتم در شهر غریب بازی کنم و تیم راه ساری با آن همه تماشاگرش قابل مقایسه با هیچ جا نیست و ما هرچه داریم از این تیم داریم و امیدوارم که مشکلات رفع شود و یاسر هم به فوتسالش ادامه دهد. 

فارس: بهترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی در مسابقات آسیایی کره بهترین خاطره ورزشی من بود، امیدوارم امسال به همراه تیم گیتی‌پسند هر دو جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر را کسب کنیم تا بهترین خاطره‌ام بشود. 

فارس: بدترین خاطره ورزشی شما؟ 

دو فصل قبل که با راه ساری وضعیت خوبی نداشتیم و سقوط کردیم. 

با شنیدن این کلمات هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد، بگوئید:

فوتسال: تلاش 

سالن سیدرسول حسینی ساری: جهنم 

 هواداران راه ساری: عشق  

سعید نجاریان: مرد دوست داشتنی و زحمت‌کش

 راه ساری: خانه خودم   

 پیراهن تیم ملی: مقدس

فارس: صحبت پایانی شما را می‌شنویم:

تشکر می‌کنم از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند و تشکر از همسرم که همیشه به من دلگرمی بخشیده و خانواده‌ام.

از همه هم تیمی‌هایم تشکر می‌کنم، شش سالی که در راه بودم سال‌های خیلی خوبی در کنار دوستان داشتم و شرایط اگر مهیا بود دوست داشتم در ساری بمانم، اما باور کنید نمی‌شد و شرایطم خیلی سخت شده بود و مجبور به گرفتن چنین تصمیمی بودم. 

از همه مربیانی که برایم زحمت کشیدند به ویژه آقای رعدی تشکر می‌کنم؛ همچنین از آقای نجاریان که با کمترین بودجه تیم راه را در لیگ برتر برای استان حفظ کرده است و به جوانان این امید و انگیزه را می‌دهد که می‌شود دیده شوند و از راه ساری به تیم ملی هم برسند.

از همه هواداران پرشور ساروی تشکر می‌کنم و از همه این عزیزان عذرخواهی می‌کنم. من در این شش سال حضورم در راه سعی کردم کمترین حاشیه را داشته باشم و هر بازی برای تیم شهرم از جان و دل مایه بگذارم و عملکرد خوبی داشته باشم تا این عزیزان خوشحال باشند. 

============= 

مصاحبه از محمد اسدی

============= 

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول