اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ادوات و نهاد‌های کشاورز اصفهان:

افزایش 2 برابری نهاد‌های کشاورزی/ خواستار ثبات در نرخ ارز هستیم

رئیس اتحادیه ادوات و نهاد‌‌های کشاورز اصفهان گفت: با افزایش نرخ ارز قیمت ادوات و نهادهای کشاورزی افزایشی دو برابری داشته و تا وقتی نرخ ارز ثابت نشود شاهد روند افزایش قیمت‌ها هستیم.

افزایش 2 برابری نهاد‌های کشاورزی/ خواستار ثبات در نرخ ارز هستیم

هوشنگ صیرفیانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش نرخ ارز اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز، تحریم‌ها و کمبود نهاد‌های کشاورزی خارجی میزان تولید داخل افزایش چشمگیری داشته به طوری که ما شاهد افزایش آن نسبت به سنوات قبل بوده کمبودی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: قیمت نهادهای کشاورزی با بالا رفتن نرخ ارز افزایش یافت، اما تولیدات داخل سعی در کم کردن هزینه‌ها و کمبودهای ادوات کشاورزی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاد‌های کشاورز اصفهان در مورد میزان افزایش قیمت نهادهای کشاورزی عنوان کرد: به دلیل تحریم‌ها و نداشتن ثبات در نرخ ارز قیمت این محصولات بیش از 2 برابر افزایش یافت که این موضوع سبب تحمیل قیمت بالا به مصرف‌کننده شده است.

این مسئول گفت: در زمینه واردات این محصولات هیچگونه ارزی از سوی دولت اختصاص داده نشده و وارد کنندگان با ارز آزاد به واردات اقدام به واردات ادوات و نهادهای کشاورزی می‌کنند.

صریفیانپور در واکنش به ورود دلالان در عرصه‌های اقتصادی بیان داشت: ورود دلالان در بازارهای اقتصادی و تبدیل بازار محصولات به بازار سیاه یکی از دلایل ضعف نظارتی دولت است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار ادوات و نهادهای کشاورزی بدون واسطه و دلالان است و امیدواریم با کمک دولت دست دلالان از بازار این محصولات کوتاه بماند.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاد‌های کشاورز اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه واردات کاهش یافته ادامه داد: ورود وفعالیت بخش خصوصی به عرصه محصولات کشاورزی و ادوات آن بیشتر از بخش دولتی است، اما حمایت دولت از این بخش بسیار کم است و به دلیل تغییرات نرخ ارز وارد کننده‌های بخش خصوصی کمتر رغبت به فعالیت در زمینه واردات را دارند.

این مسئول مسئله اصلی اقتصاد را ثبات نرخ ارز دانست و متذکر شد: در حال حاضر مسئله اصلی اقتصادی در تمامی صنوف بحث تک نرخی شدن ارز است، زیرا اکنون واردکننده، تولید کننده و مصرف کننده و همچنین تمامی مبادلات در گرو روشن شدن نرخ ارز است و تمامی فعالیت‌‌های اقتصادی در ابهام نرخ ارز فرورفته است.

صیرفیانپور در پایان خواستار حمایت از بخش صنعت کشاورزی شد و اذعان داشت: حمایت از بخش کشاورزی که جلوه حیاتی اقتصاد و زندگی مردم است و همچنین تعیین نرخی ثابت برای ارز را از مسئولان و دولت منتخب خواستاریم.

انتهای پیام/63015/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول