اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان خبر داد:

قطب‎بندی کشاورزی در گلستان با بهره‎مندی از 5 استاندارد آموزشی

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان گفت: قطب‎بندی آموزش‎های کشاورزی در کشور 95 است و سهم گلستان در این راستا بهره‎مندی از پنج استاندارد آموزشی است.

قطب‎بندی کشاورزی در گلستان با بهره‎مندی از 5 استاندارد آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: استانداردهای آموزشی گلستان در بخش کشاورزی شامل کاشت گیاه استریا، کاشت محصولات سالم ارگانیک، ورمی‎کمپوست، کاشت به‎لیمو، تولیدات گوجه‎فرنگی بوده است.

وی از تشکیل کمیته جهت‎‎دهی آموزش‎های مهارتی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: این کمیته ذیل کارگروه اشتغال استان انجام می‎شود که حدود هشت الی 10 دستگاه اجرایی در آن شرکت می‎کنند.

شناسایی بیش از 3 هزار گلستانی برای شرکت در المپیاد ملی و مهارت در مرحله شهرستانی

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان افزود: در نخستین همایش بین‎المللی اشتغال، این اداره کل حضور فعال داشته است و 10 مقاله مرتبط با آموزش‎های مهارتی ارائه کرده است.

تیرانداز بیان داشت: گلستان در راستای شناسایی، تشویق و ترغیب نخبگان، دانشجویان، دانش‎آموزان و شاغلان اصناف حضور پویا دارد و در جایگاهی بعد از استان‎های تهران و اصفهان قرار گرفته است.

وی از شناسایی 3 هزار و 232 گلستانی برای شرکت در المپیاد ملی و مهارت در مرحله شهرستانی خبر داد و گفت: 9 درصد از جمعیت ثبت شده در پرتال سازمان فنی و حرفه‎ای برای شرکت در المپیاد ملی و مهارت، اختصاص به استان گلستان داشته است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان؛ 149 نفر از 3 هزار و 232 نفر وارد مرحله استانی می‎شوند و دومین مرحله این المپیاد در نیمه دوم سال‌جاری برگزار خواهد شد.

تیرانداز از حضور فعال فنی و حرفه‎ای گلستان به ویژه مربیان در زمینه تدوین کتب و ممیزی خبر داد و اذعان کرد: دو کتاب در زمینه گاوداری و پرورش زنبورعسل تدوین و گردآوری شد و هفت نفر نیز در زمینه ممیزی فعالیت دارند.

وی در خصوص فعالیت‎های فنی و حرفه‎ای گلستان در مدت سه ماه ابتدای سال‌جاری گفت: 815 هزار و 884 نفرساعت آموزش برای 6 هزار و 56 نفر اجرا شد که این حجم از آموزش در 191 رشته مختلف بوده است.

افزایش 17 درصدی تنوع آموزش‎های فنی و حرفه‎ای گلستان

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با اشاره به تنوع رشته‎های آموزشی سه ماه ابتدای سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیان داشت: تنوع آموزش‎ها 17 درصد افزایش را نشان می‎دهد که این افزایش ناشی از تنوع گروه‎های هدف و نیازسنجی‎های صورت گرفته است که در این راستا تفاهم‎نامه‎ای با سایر دستگاه‎ها منعقد شده است.

تیرانداز خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدای سال‌جاری 480 دوره آموزشی ثبت شده است که این میزان دوره آموزشی در مقایسه با سال گذشته 11 درصد رشد را نشان می‎دهد که این مهم در راستای استفاده از ظرفیت‎های سایر بخش‎ها محقق شده است.

وی افزود: طی سه ماه ابتدای سال‌جاری 125 دوره آموزشی ویژه مشاغل خانگی در 39 رشته برگزار شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 1391 با افزایش تنوع 56 درصدی مواجه است.

رشد 71 درصدی برگزاری دوره‎های استاندارد مهارت‎های پیشرفته در گلستان

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان؛ در زمینه قطب‎بندی کشاورزی در مدت سه ماه سال‌جاری 20 دوره آموزشی در دستورکار قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، دوره‎ای در حال اجرا نداشتیم.

تیرانداز با بیان اینکه 24 دوره در زمینه استانداردهای مهارت‎های پیشرفته اجرا شده است، اذعان کرد: تعداد برگزاری این دوره‎ها نسبت به بازه زمانی سال 1391 به میزان 71 درصد رشد داشته است.

وی از رشد 10.5 درصدی آموزش کارآموزان فنی و حرفه‎ای خبر داد و ابراز داشت: در سه ماه ابتدای امسال تعداد 6 هزار و 56 نفر شامل 30.5 درصد نسبت به فراگیری آموزش‎های فنی‎و حرفه‎ای اقدام کرده‎اند که یک‌هزار و 845 نفر آن را بانوان تشکیل داده بودند که این آموزش‎ها طی سه ماه ابتدای سال 1391 حدود 20 درصد بوده است.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول