اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشرفت کشاورزی بویین زهرا از ابتدای دولت نهم

احداث 3 استخر 10 هزار متر مکعبی کشاورزی در بویین زهرا

از ابتدای دولت نهم در شهرستان بویین زهرا احداث سه استخر 10 هزار متر مکعبی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 3 استخر 10 هزار متر مکعبی کشاورزی در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین ارتقای بخش کشاورزی بویین زهرا از ابتدای دولت‌های نهم و دهم سیری صعودی را داشته و شاخه‌های این بخش مانند دیگر بخش‌ها بنابر آمار‌های ارایه شده شاهد تحولی عظیم و حتی در مراتبی غیر قابل توصیف بوده است.

جهش شاخصه‌های کشاورزی به پی‌ریزی و طرح و تدبیر خاصی نیازمند بوده و نگاه اجمالی و گذر یک سره به بخش‌های مرکزی، ارداق، رامند و شهر شال شهرستان بویین زهرا این امر را به وضوح نشان می‌دهد که هنر دولت در به چرخه‌اندازی حوزه‌های کمتر فعال و حتی غیرفعال کشاورزی بویین زهرا و تزریق روحیه امید به این ظرفیت‌ها توانسته مقدمات رضایت‌مندی مردم در این بخش پر از مزایا را مهیا سازد.

بر این اساس در تمامی حوزه‌های ارتقای کشاورزی بویین زهرا طی چند سال اخیر شاهد تزریق اعتبار و انجام طرح‌های زیربنایی بوده‌ایم.

طرح‌ریزی و انجام پروژه لایروبی و مرمت قنوات شامل نوکنی، کول‌گذاری، بغل‌بری به طول 14 کیلومتر به منظور حفظ و جلوگیری از خشک شدن تدریجی قنوات با اعتبار سه هزار و 631 میلیون ریال به اتمام رسیده است و احداث کانال‌‌های انتقال آب و جدول‌گذاری به طور 850 کیلومتر در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در طول مسیر انتقال آب تا اراضی کشاورزی نیز با صرف 28 هزار و 500 میلیون ریال به انجام رسیده است.

البته در حوزه لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی نیز بیش از 150 کیلومتر راه با اعتبار 37 هزار و 500 میلیون ریال به همراه یک‌هزار و 827 متر سنگ‌چینی حاشیه رودخانه با مجموع 620 میلیون ریال هزینه انجام شده است.‌

فرماندار بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا خدمات بخش کشاورزی دولت در بویین زهرا را قابل تقدیر دانسته و اظهار می‌کند: بهره‌گیری از شیوه و ابزار نوین در حوزه کشاورزی در سطح این شهرستان همچنان بسیار ضروری و مهم است.

احد احمدی ادامه می‌دهد: امسال با هماهنگی‌ها و تعاملات صورت گرفته شاهد جهش شهرستان بویین‌ زهرا در توسعه بخش کشاورزی و پشتیبانی هر‌چه بیشتر از کشاورزان هستیم.

احمدی با بیان اینکه امروز کاربرد شیوه سنتی تولید و زراعت در کشور در حال خاموشی بوده و بیشتر تولید‌کنندگان محصولات زراعی و کشاورزی باید در فکر تجهیز هر‌چه بیشتر مزارع به فناوری‌های نوین و بروز در بخش کشاورزی باشند، عنوان کرد: در حال حاضر فناوری‌های نوین جهانی این امکان را برای تمام کشاورزان و بهره‌وران فراهم کرده تا با کمترین هزینه بیشترین تولید و برداشت را داشته و سبب افزایش حجم برداشت محصولات دیمی و آبی شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در شهرستان بویین‌ زهرا در سال‌های گذشته تصریح کرد: در بخش‌های مرکزی، دشتابی، شال، رامند و آوج طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در راستای سیاست حمایتی کشاورزان انجام گرفته که شایسته قدردانی و سپاس است.

وی افزود: نگاه مسئولان و متولیان در طول هشت سال گذشته در بویین زهرا به گونه‌ای بود که کشاورزان توان و انگیزه کافی و لازم را برای کار در این عرصه داشتند و شاهد اوج جهش کشاورزی بویین زهرا بوده‌ایم.

فرماندار شهرستان بویین‌ زهرا لزوم حل مشکلات و موانع موجود در بخش کشاورزی و صنعت را در اولویت کارهای مسئولان حوزه کشاورزی در سطح شهرستان بویین زهرا دانست و بیان کرد: باید با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از کشاورزان در شهرستان بویین زهرا شاهد خودکفایی هرچه بیشتر در تولید محصولات کشاورزی و زراعی باشیم.

احمدی با بیان اینکه میزان تولیدات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است، اظهار کرد: کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین عرصه‌های توسعه در کشور نیازمند توجه هر‌چه بیشتر مسئولان است.

احمدی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح و اساسی در اجرای طرح‌های ویژه بخش کشاورزی بسیار ضروری است، تصریح کرد: مسئولان امر کشاورزی در شهرستان بویین‌ زهرا باید با شناسایی دقیق عرصه‌ها و توانمندی‌ها در این شهرستان نسبت به برنامه‌ریزی برای توسعه بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف این شهرستان اقدام کنند.

بخش کشاورزی بویین زهرا همچنین در حوزه ذخیره‌سازی برای آب نیز صاحب رتبه ارزنده برتری است که از آغاز دولت نهم سه باب استخر ذخیره آب کشاورزی با گنجایش 10 هزار متر مکعب و 350 میلیون ریال اعتبار به انجام رسیده است.

مرتضی شعبان‌نژاد در خصوص توسعه جهاد کشاورزی بویین زهرا در طول هشت سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای دولت نهم اهم خدمات و سازندگی‌ها در بخش کشاورزی و توسعه کشت و زرع در شهرستان بویین زهرا صورت گرفته است.

وی به ذکر عمده خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه توسعه و ارتقای کشاورزی بویین زهرا اشاره کرد و افزود: انجام و توسعه لایروبی، لوله‌گذاری، و احداث کانال‌های آبی و احداث استخر‌های آبی از خدمات ارائه شده برای رساندن آب به اراضی کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری و طرح مکانیزه‌سازی انتقال آب در اراضی این شهرستان ابراز داشت: نگاه اساسی و بنیادین به بخش کشاورزی شهرستان بویین زهرا همواره طی سال‌های گذشته تداوم داشته و این شهرستان جایگاه خوبی را در بخش کشاورزی کسب کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا به عرصه کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی زراعی و باغداری در اراضی و بخش‌های تابعه این شهرستان اشاره و تصریح کرد: ایجاد ساز و کارهای مناسب و اتخاذ تدابیر ارزنده در روند تولید محصولات و کیفی‌سازی آنها مؤثر و ارزنده بوده است.

شعبان‌نژاد با اشاره به جایگاه تولید و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: چرخش طرح‌های مختلف کشاورزی به سمت و سوی بهره‌برداری و انجام مطالعات دقیق در این زمینه بسیار ارزنده و قابل تحسین بوده است.

ذکر خدمات و طرح‌های صورت گرفته کشاورزی در بخش‌های چهار گانه شهرستان بویین زهرا به صرف وقت و حوصله بسیار نیاز داشته که بی‌شک در گنجایش مخاطبان جای نگرفته و باید به همین بسنده کرد که گرچه حجم وسیع خدمات و طرح‌ها در این دولت در این شهرستان طی این مدت هشت ساله به انجام رسید.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول