اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع اعضای مدیریت بحران عنوان شد

هشدار فرماندار گرگان نسبت به وقوع سیل و آتش‎سوزی

فرماندار گرگان در خصوص وقوع سیلاب و آتش‎سوزی جنگل‎ها و مراتع هشدار داد.

هشدار فرماندار گرگان نسبت به وقوع سیل و آتش‎سوزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان گرگان اظهار داشت: این روزها با توجه به گرمای هوا و فصل سفر و اسکان آنها در نقاط سبز و جنگلی احتمال وقوع آتش‎سوزی بسیار زیاد است.

وی، اهمیت همبستگی و همپوشانی دستگاه‎ها در فصول مختلف سال را یک امر اساسی دانست و افزود: در هر فصل از سال برای اینکه مشکلات پیرامون آن روزها را به راحتی پشت سر بگذاریم و با حادثه و بحران روبرو نشویم نیاز است دستگاه‎های دیگر به کمک دستگاه‎های درگیر با مسائل روز بشتابند.

مهار آتش‎سوزی روزهای گذشته حاصل تلاش چند دستگاهی

فرماندار گرگان متذکر شد: برای مثال این روزها که احتمال وقوع آتش‎سوزی بسیار زیاد است نیاز است تا تمامی کارمندان در کوچه و پس کوچه، در جنگل و به خصوص در مناطق پایین دست چشم و گوش اداره منابع طبیعی باشند تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی سریع اقدام لازم صورت گیرد.

احمدی با اشاره به آتش‎سوزی چند روزه گذشته در محله «میناگل» و «باکرمحله» گرگان خاطرنشان کرد: اگر در این حادثه کمک دستگاه‎های دیگر و اقدام سریع اداره منابع طبیعی نبود شاید این حادثه به یک بحران و آتش‎سوزی وسیع جنگلی منجر می‎شد.

وی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از آتش‎سوزی منابع طبیعی و نیاز همکاری دستگاه‎ها در این جلسه به مدیران دستگاه‎های اجرایی ابراز کرد: با هماهنگی اداره منابع طبیعی و  برنامه‎ریزی مناسب در روزهای مختلف تعدادی از نیروهای خود را جهت نظارت و جلوگیری از وقوع آتش‎سوزی در مناطق جنگلی و بخصوص پایین دست مستقر کنید. 

بارش بعدی برابر با سیلاب / پیشگیری و مهار حوادث نیازمند عزم ملی

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه در ماه‎های گذشته بارندگی را در منطقه نداشته‎ایم، تصریح کرد: در صورت بارش باران در حوزه سرزمینی گرگان که شامل شهرستان گرگان و روستاهای اطراف می‎شود وقوع سیلاب دور از تصور نیست و در صورت وقوع سیل امکان بروز خسارت و بحران نیز احتمال می‎رود.

در این‎خصوص نیز نیاز است دستگاه‎های مختلف تمهیدات لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه ما تماشاگر نباشیم.

وی همچنین توجه نمایندگان مجلس به این موضوع را امری ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از وقوع سیلاب که در ایام مختلف حتی گریبان تمام شهرهای استان را می‎گیرد و پیشگیری و مهار هرگونه آتش‎سوزی که سابقه وقوع آن در منطقه حتی خسارات شدیدی را به جای گذاشته نیاز است اعتبارهای ویژه‎ای در این خصوص دیده شود.

احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته کشور با مسائل اقتصادی روبرو شد و در این خصوص مشکلاتی به وجود آمد پیش‎بینی اعتبار مناسبی برای سال 1392 دیده نشده و دستگاه‎ها در حال مدیریت وضع موجود هستند.

وی در پایان ابراز داشت: به طور حتم اگر این مسائل که موضوع‎های استانی و حتی ملی است مورد توجه و کمک ویژه مسئولان قرار نگیرد احتمال اینکه در روزها و یا در سال‎های بعد خدای ناکرده با بحرانی جبران‌ناپذیر روبرو شویم بدور از تصور نیست.

انتهای پیام/83004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول