اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان:

فرمانداری‏ها با جدیت بیشتری در عرصه مبارزه با موادمخدر مداخله کنند

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان گفت: فرمانداری‏ها و شوراهای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان‏ها با جدیت بیشتری در عرصه مبارزه با موادمخدر مداخله کنند.

فرمانداری‏ها با جدیت بیشتری در عرصه مبارزه با موادمخدر مداخله کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، حسن اسلامی‏راد گفت: فرمانداری‏ها به عنوان شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‏ها ‏با اطلاع کامل از وضعیت اعتیاد به مواد مخدر و روان‏گردان‏ها در سطح شهرستان با جدیت بیشتری در عرصه مبارزه با مواد مخدر مداخله کنند.

اسلامی‏راد با حضور در سومین جلسه کمیته درمان و حمایت‏های اجتماعی، گفت: اماکن مخروبه و مناطق آلوده در سطح شهر، پاتوق مناسبی برای معتادین جهت مصرف، خرید و فروش و توزیع مواد مخدر محسوب می‏شود.

وی افزود: فرمانداری‏ها و شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‏ها باید با کنکاش و تحقیق در خصوص اماکن مخروبه و آلوده شهر و با همکاری دستگاه قضایی نسبت به تخریب و پاک‏سازی این اماکن به طور جد عمل کنند و از بروز خطرات و عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر برای سایر شهروندان بکاهند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تصریح کرد: تنها پاک‏سازی و تخریب اماکن مخروبه و آلوده، راهکار اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر نیست؛ بلکه بایستی با اجرای یک برنامه جامع و همه جانبه، معتادین بی‏ خانمان را جمع‏آوری و سرپناه داد و برنامه‏ های درمانی را با حمایت دستگاه‏های ذیربط برای آنان اجرا کرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری است و نیاز به درمان همه جانبه دارد، اظهار داشت: درمان اعتیاد نیز همانند درمان سایر بیماری‏های صعب‏العلاج باید مورد حمایت ویژه دولت، مسئولین و مردم قرار گیرد و این بلای ملی برای ریشه‏کنی در جامعه نیاز به یک عزم ملی دارد. 

اسلامی‏راد با تأکید بر ضرورت ایجاد شادی و نشاط و سلامت در جامعه، نقش شوراهای شهر را در این خصوص مهم و اثرگذار توصیف و خاطرنشان کرد: شوراهای شهر علاوه بر انجام امور عمرانی و سازندگی و زیباسازی، در مداخله در امر مبارزه با مواد مخدر نیز اهتمام بیشتری به عمل آورند.  

در ابتدای این جلسه، معاونین درمان دانشگاه‏های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به ارائه گزارش درمان و حمایت‏های اجتماعی معتادین پرداختند و وضعیت معتادین بی‏ خانمان در استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از غلامرضا محمدی، معاون سابق درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و رئیس کمیته درمان و حمایت‏های اجتماعی شورای هماهنگی استان، عبدالله‏ پور، معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به عنوان رئیس جدید کمیته تعیین و معرفی شد.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول