اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

رسانه‌‌ها حقیقت را به مردم بگویند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: بنده به رسانه‌‌ها نصیحت می‌کنم که در اخبارشان با صاحب خبر مشورت کنند تا از تبعات برخی از اخبار جلوگیری شود.

رسانه‌‌ها حقیقت را به مردم بگویند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، مولوی عبدالصمد کریم‌زایی در جمع نمازگزاران اهل سنت این شهرستان با اشاره به آیه ششم سوره حجرات اظهار داشت: بر طبق این آیه نباید بدون تحقیق اخباری را پذیرفت و بر اساس آن اقدامی انجام داد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس باید هنگامی که خبری به ما می‌رسد در مورد آن تحقیق و تفحص کنیم تا مشخص شود که این موضوع حقیقت دارد یا خیر.

کریم‌زایی افزود: گاهی اوقات فردی با شنیدن یک خبر اشتباه بدون این‌که درباره آن تحقیق انجام دهد دست به کار اشتباهی مانند قتل می‌زند.

وی با اشاره به این‌که اعتماد به چنین خبرهایی باعث می‌شود اعتماد در فضای جامعه از بین برود تصریح کرد: اگر حقانیت اطلاعاتی که به هر فرد می‌رسد به طور کامل بررسی شود، اعتماد در فضای جامعه ترویج خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان داشت: به عنوان مثال در تجارت، اگر فردی مورد اعتماد حتی اگر سرمایه‌ای به همراه نداشته باشد مردم بر پایه همین شناخت و اعتماد با وی معامله خواهند کرد در حالی که با فرد سرمایه‌داری که مورد اعتماد نباشد، معامله نخواهد شد.

کریم‌زایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اگر فردی مرتکب گناهانی مثل قتل یا فحشا شود یا این‌که از دین برگردد باید اعدام شود، خاطرنشان کرد: با این وجود باید حتما قضا را برای دادن حکم در جریان قرار داد و حکم نباید توسط هر فردی اجرا شود.

انتهای پیام/75002/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول