اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

چتر حمایتی بهزیستی بر سر 45 هزار کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان بیش از 10 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی و امور اجتماعی این سازمان هستند که خدمات مضاعف و در حد توان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

چتر حمایتی بهزیستی بر سر 45 هزار کهگیلویه و بویراحمدی

فضل‌الله اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان خدمات‌دهی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: این سازمان خدمات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و ... به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سطح استان بیش از 10 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی و امور اجتماعی این سازمان هستند که خدمات مضاعف و در حد توان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: این سازمان دارای 80 نوع فعالیت بوده که تاکنون 80 درصد از این فعالیت‌ها در استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

اتابک از واگذاری 80 درصدی فعالیت‌های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر حدود 520 مرکز وابسته به این نهاد حمایتی از جمله مراکز توانبخشی، مراکز ترک اعتیاد، مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و مهد کودک و روستا مهد وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از واگذاری بیش از 350 روستا مهد و مهدکودک به بخش خصوصی خبر داد.

اتابک در ادامه افزود: این واگذاری‌ها اشتغالزایی 700 نفری را در پی داشته که در حال حاضر حدود 520 مرکز وابسته به این نهاد حمایتی از جمله مراکز توانبخشی، مراکز ترک اعتیاد، مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و مهد کودک و روستا مهد در سطح استان ارائه خدمت می‌کنند.

این مسئول با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است و در صورت کوتاهی در امر پیشگیری درمان و مقابله با معضلات اجتماعی به راحتی امکان‌پذیر نبوده، اذعان کرد: تنها بهزیستی قادر به مقابله با آسیب‌ها نبوده و مسئولان ارشد اجرایی و متولیان امر باید به میدان آیند تا بتوان میزان آسیب‌ها را کاهش داد.

وی تعداد جامعه هدف تحت پوشش دفتر امور اجتماعی استان را 4 هزار و 602 خانوار عنوان کرد و گفت: در این بخش از سازمان بهزیستی خدمات مضاعف و گسترده‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عمده هدف سازمان در حوزه امور اجتماعی را توانمندسازی زنان عنوان کرد و گفت: زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست بخشی از جامعه هدف این واحد هستند که هدف از ساماندهی و خدمات‌دهی افراد، تبدیل کردن استعدادهای بالقوه به بالفعل بوده که تاکنون خدمات مضاعفی در این راستا به افراد ارائه شده است.

اتابک همچنین گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و به منظور جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مراکز مداخله در بحران، خط تلفن 123، مراکز کاهش طلاق و ... راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است.

این مسئول دغدغه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی خط تلفن 123 از خدمات ارزشمندی است که در تمام شهرستان‌های استان فعال و در هر زمان پاسخگوی افراد است.

انتهای پیام/82011/ب30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول