اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت معاونت بهداشت علوم پزشکی مازندران:

60 درصد گرایش جوانان به اعتیاد از طریق دوستان است

مسئول بهداشت و درمان معاونت بهداشت علوم پزشکی مازندران گفت: 60 درصد گرایش جوانان به اعتیاد از طریق گروه هم‌سالان و دوستان است.

60 درصد گرایش جوانان به اعتیاد از طریق دوستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، محمدرضا هاشم‌ورزی پیش از ظهر امروز در همایش نقش مبلغان در پیشگیری از اعتیاد در نکا افزود: اعتیاد یک پدیده چندبعدی است که دارای پیچیدگی و چالش‌های مختص به خود است.

وی اظهار داشت: دوستان بیشترین تاثیر را در دوره‌های مختلف زندگی بر انسان دارند و باید در این رابطه در رفت و آمدها و انتخاب دوست برای فرزندان خود دقت کنیم و بدانیم فرزندانمان با چه گروهی دوستی دارند.

هاشم‌ورزی با بیان اینکه اعتیاد یک نوع بیماری است، خاطرنشان کرد: اعتیاد سیستم هوشمندی است که همواره در حال تغییر و تحول است به طوری که همه سنین را در برگرفته و همه نوع موارد اعتیادآور از غیر صنعتی تا صنعتی و.. وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه اطلاعات دقیقی از آمار اعتیاد استان در دست نداریم اما بیشترین معتادین ما بین 15 تا 26 سال یعنی رد سن خلاقیت و تولید علم هستند.

هاشم‌ورزی ادامه داد: مواد مخدر یکی از بلایای خانمان‌سوز جامعه امروز است که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است و وظیفه ما این است که با فرهنگ‌سازی درست و آموزش به نسل جوان و نوجوان آنها را از افتادن در این منجلاب نجات دهیم.

مسئول بهداشت و درمان معاونت بهداشت علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه الگوی مصرف جامعه ما از مواد مخدر غیرتزریقی به سمت تزریقی در حرکت است، یادآور شد: سیگار و قلیان از عوامل مهم گرایش به مواد مخدر هستند که گاهی خانواده‌ها از ین عوامل غافل می‌شوند.

وی گفت: مشکل جامعه ما تنها مواد مخدر نیست بلکه تمام مواد اعتیادآور برای جامعه و افراد مضر هستند و باید اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

هاشم ورزی ادامه داد: روحانیون می‌توانند با توجه به آگاهی کامل به آموزه‌های دینی و اشراف بر آن، در پیشگیری از مصرف مواد صنعتی و همچنین الکل مؤثر باشند و با اطلاع‌رسانی مناسب جامعه را نجات دهند.

وی یادآور شد: از هر هفت ایرانی براساس آمار اعلام شده، یک نفر سیگاری است و این زنگ خط بزرگی برای ما است تا برای پیشگیری از اعتیاد در خانواده و جامعه حساس‌تر عمل کنیم و اعتیاد را مبرا از خود و خانواده خود ندانیم.

این مسئول بهداشت استان با بیان اینکه نشانه روی دشمن هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: دشمن با تزریق برنامه‌های ضدفرهنگی در حال تضعیف ریشه‌های مذهبی و خانواده است و ما نیز باید با برنامه‌ریزی درست توان سازگاری با نسل امروز را افزایش دهیم.

هاشم ورزی افزود: باید دنیای فرزندانمان را درست بشناسیم و با ایجاد سازگاری مناسب با دنیای آنان و توجه کردن به فرزندان، همراه و دوستان خوبی برای آنان باشیم و همچنین کمک کار جامعه در پیشگیری از اعتیاد باشیم.

انتهای پیام/86002/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول