اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کبودراهنگ

مسئولان بسیج سازندگی و موسسه نگار نصر استان همدان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان کبودراهنگ بازدید کردند.

بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز با حضور مسئولان بسیج سازندگی و موسسه نگار نصر استان همدان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان کبودراهنگ بازدید شد.

در این بازدید از عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های ورمی کمپوست روستاهای خان‌آباد و آق‌تپه از توابع شهرستان کبودراهنگ بازدید به عمل آمد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بسیج سازندگی با ارائه مشاوره و کمک در راه‌اندازی و واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی در پیشبرد این پروژه‌ها فعالیت داشته که در حال حاضر به مرحله تولید رسیده‌اند.

شهرام صادقی تصریح کرد: کود ورمی کمپوست یک نوع کود بیولوژیکی است که از ترکیب گیاه خاک، کود حیوانی و ورمی به دست می‌آید و اثرات جانبی مواد شیمیایی را ندارد و از آن برای مصارف کشاورزی، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و... استفاده می‌شود.

وی افزود: این کود به دلیل پالایش و تصفیه کامل موجب تداوم گل‌دهی گونه‌های مختلف گیاهان تزیینی، حفظ رنگ‌ها و عطر گل‌ها شده و موجب افزایش مواد م‍‍ؤثر در مواد غذایی و گیاهان دارویی و دوام گل‌ها در مرحله نگهداری در گلفروشی‌ها می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان بیان داشت: کود ورمی کمپوست با ارتقای مقاومت در برابر عوامل بیماری‌زای خاک، افزایش زمان نگهداری محصولات همراه با کیفیت و پرورش کرم در این نوع کود آلی نیز صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به فرهنگسازی در زمینه تولید و تأثیر این مهم در خودکفایی خاطرنشان کرد: تولید کود ورمی کمپوست نیز علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب در‌آمد از واردات بی‌رویه کود شیمیایی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/89006/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول