اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می گیرد

تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان از برنامه معرفی و تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در همدان

به گزارش خبرگزارش فارس از همدان، حمید ره‌انجام بعد از ظهر امروز و در حاشیه مراسم اهداء خون کارکنان، جوانان و اعضاء داوطلب هلال احمر همدان در سازمان انتقال خون با اشاره به اجر معنوی اهداء خون اظهار داشت: اهداء خون یک کار داوطلبانه و هدیه‌ای بی‌منت به همنوع است.

 وی با اشاره به حضور اعضاء جوان این جمعیت برای اهداء خون خاطرنشان کرد: هرساله با شروع ماه رمضان و کاهش خون اهدایی، تعدادی از اعضای جمعیت هلال احمر استان در راستای اهداف انسان‌دوستانه و تشویق عموم مردم به اهدای خون، طی مراسمی اقدام به اهداء خون و جبران کمبود آن می‌‌‌‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به مزایای اهدای مستمر خون یادآور شد: خون‌سازی بدن به گونه‌ای است که با افزایش جریان خون در بدن، طی مدت کوتاهی، خون تازه جایگزین خون اهدایی می‌شود و بدن تمام حجم خون اهدایی را طی 48 ساعت و تمام گلبول‌های قرمز خون را طی چهار تا هشت هفته جایگزین می‌کند.

وی کاهش حملات قلبی و سرطان‌ها را از دیگر مزایای اهدای خون عنوان و یادآور شد: افرادی که در سال دو بار خون می‌دهند با خطر کمتری برای ابتلا به انواع بیماری‌ها مواجه می‌شوند و از همه مهم‌تر ممکن است همان خون اهدایی درصورت تأیید، سلامت جان یک انسان را نجات دهد.

ره‌انجام از تمام هموطنان به خصوص اعضاء جوان، داوطلب و امدادگران هلال احمر استان همدان خواست با اهداء مستمر خون علاوه بر اجر دنیوی و اخروی و همچنین کسب رضای الهی، از انجام آزمایشات ایمنی و معاینات پزشکی رایگان و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی ونیز تعیین انواع گروه خونی رایگان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حیاتی‌ترین مایع بدن، نیازمند تازه‌سازی و جایگزینی است ابراز داشت: بهتر است که عالی‌ترین هدیه در راستای نجات دیگران قرار گیرد و به عنوان سنتی بی‌بدیل در جامعه فراگیر شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: در آینده نزدیک قرار است با هدف زمینه‌سازی اهداء مستمر خون، کمک به نیازمندان و ترویج این فرهنگ بشردوستانه، اهداء کنندگان مستمر خون در استان معرفی و از آنان تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول