اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ برتر فوتبال

رونمایی از آبی‌های خوزستان در اهواز/نبرد آهنین فولادی‌ها در اصفهان

در آغاز رقابت‌های لیگ برتر استقلال و فولاد خوزستان در مقابل حریفان خود صف‌آرایی خواهند کرد.

رونمایی از آبی‌های خوزستان در اهواز/نبرد آهنین فولادی‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سوت سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس از ساعت 22 امشب با برگزاری دو مسابقه نواخته می‌شود و تنور رقابت‌های فوتبال داخلی شعله‌ور خواهد شد.

رقابت‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که باتوجه به صعود تیم ملی به جام جهانی و برنامه‌های اردویی مختلف این تیم برای حضور قدرتمندتر در برزیل موجب شده است تا این فصل از رقابت‌ها زودتر از سال‌های قبل آغاز شود.

علاوه بر آن بسیاری بازیکنان نیز این فصل از رقابت‌ها را یکی مهم‌ترین فصول لیگ می‌دانند و سعی می‌کنند تا با ارائه بهترین عملکرد نامی در بین فهرست نهایی تیم ملی برای حضور درجام جهانی داشته باشند.

به هر ماراتن 32 هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از امروز استارت خود را خواهد زد.

*رونمایی از آبی‌های خوزستان در اهواز

در نخستین بازی‌های هفته نخست لیگ امشب دو بازی برگزار می‌شود.

در حالی که اکثر نگاه‌های به بازی پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در آزادی دوخته شده است بازی دوم نخستین شب از هفته نخست را تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌کنند.

استقلال خوزستان در فصل گذشته لیگ دسته یک با هدایت مجید باقری‌نیا و با اتکا به بازیکنان جوان و بومی خود نتایج مناسبی را کسب کرد و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت اما در نهایت با رای کمیته انضباطی مبنی بر تخلف و تبانی تیم شهرداری تبریز و سقوط این تیم به دسته پایین تر آبی‌های خوزستان راهی لیگ برتر شدند.

استقلال خوزستان بلافاصله پس از مسجل شدن صعود این تیم به لیگ برتر و باتوجه به محرومیت سرمربی خود، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

همچنین این تیم در طول فصل نقل و انتقالات نیز عملکرد مناسبی را از خود را ارائه کرد و با جذب فوتبالیست‌های خوزستانی شاغل در تیم‌های دیگر همچون سهراب بختیاری‌زاده، حسین کعبی، ایمان مبعلی و میلاد میداودی و حفظ تعدادی از بازیکنان فصل گذشته خود تیم با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها وارد رقابت‌های لیگ برتر شده است.

این تیم که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند بنابه گفته مسئولان و سرمربی خود درپی خلق شگفتی در این دوره از رقابت‌هاست.

به هر حال باید دید که استقلال خوزستان در پایان فصل چه جایگاهی را در بین 16 تیم حاضر در رقابت‌ها کسب می‌کند.

در سوی دیگر نیز تیم ذوب‌آهنی قرار دارد که با نتایج ضعیف فصل قبل خود تا آستانه سقوط به لیگ دسته اول نیز پیش رفت اما پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در مرحله پلی‌اف با غلبه بر پاس همدان در لیگ برتر ابقا شد.

این تیم فصل جدید را با لوکا بوناچیچ آغاز کرده و با حفظ بازیکنان کلیدی خود و جذب چند بازیکن جدید درصدد جبران نتایج فصل قبل خود است.

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 22 امشب در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود.

*نبرد آهنین فولادی‌ها در اصفهان

رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر روز پنج‌شنبه نیز با انجام شش مسابقه دیگر پیگیری خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین آنها تیم فولاد در اصفهان میهمان سپاهان خواهد بود.

فولادی‌ها که با کسب عنوان چهارم فصل قبل موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا شدند در فصل نقل و انتقالات با حفظ استخوان‌بندی اصلی تیم خود و جذب بازیکنان مورد نظر کادرفنی، چهره مدعی به خود گرفته است.

این تیم که در فصل جاری باید در سه جبهه لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مبارزه کند به دنبال کسب جایگاهی بهتر در فصل جدید است.

در سوی دیگر اما سپاهانی قرار دارند که با هزینه‌های میلیاردی تیمی پرقدرت را به آوردگاه لیگ برتر گسیل ساخته است.

جذب بازیکنان گران‌قیمت همچون هادی عقیلی، مجتبی جباری، علی حمودی و آرش افشین در کنار حفظ ستارگان فصل قبل سپاهانی‌ها را تیمی پرستاره برای لیگ امسال تبدیل کرده است.

این تیم که در فصل گذشته به مقام سومی رقابت‌های لیگ بسنده کرد و خیلی زود نیز از کوران رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد امسال درصدد کسب قهرمانی لیگ و جبران ناکامی خود در لیگ قهرمانان آسیاست.

این دیدار تقابل آرش افشین مهاجم جدید سپاهان با تیم سابق خود فولاد نیز به شمار می‌رود.

به هر حال می‌توان دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان را به نوعی فینال زودهنگام لیگ برتر نام نهاد.

این دیدار از ساعت 22 پنج‌شنبه شب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/72008/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول