اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه گذشته صورت گرفت

تولید 10 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تولید 10 هزار و 500 متر مربع فرش توسط مددجویان امداد استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از تولیدات فرش خراسان جنوبی توسط مددجویان این نهاد انجام می‌شود.

تولید 10 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد رضوی صبح امروز در جمع خانواده‌های مددجویان زیر پوشش امداد اظهار داشت: کمیته امداد دو سال پیاپی مقام نخست کشور را در تولید اشتغال در بین 28 سازمان کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه 4 میلیون نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: 3 میلیون نفر به طور موردی کمک دریافت می‌کنند و در مجموع هفت میلیون نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند.

ایجاد 600 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته 600 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رضوی در ارتباط با تسهیلات خود اشتغالی گفت: این نهاد ابتدا افراد مستعد را شناسایی در مرحله بعد خدمات آموزشی و کارآموزی به آنان ارائه می‌شود و کمک هزینه‌ای بصورت وام برای انجام طرح‌های آنان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: فرق کمیته امداد با دیگر سازمان‌ها در این است که این سازمان کار خود را با دادن تسهیلات به اتمام نمی‌رساند بلکه بعد از آن نیز کار نظارت خود را ادامه می‌دهد و بخاطر همین نظارت حداقل انحراف از طرح را دارد.

حذف تمام واسطه‌گران به نفع مددجویان

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی کاریابی برای افراد زیر پوشش، بیمه تامین اجتماعی و تامین سرمایه برای خرید وسایل مورد نیاز مددجویان را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

رضوی با بیان اینکه 10 هزار و 500 متر مربع فرش در خراسان جنوبی طی شش ماهه گذشته توسط مددجویان امداد تولید شده است، افزود: بخشی از حفظ هویت فرش دستی در بیرجند در دست کمیته امداد است.

وی یادآور شد: کمیته امداد خراسان جنوبی با قیمت گذاری فرش ابتدا در بیرجند و سپس در تهران تمام واسطه‌ها را به نفع مددجو حذف کرده است.

10 درصد از جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری 10 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند،خاطر نشان کرد: در سال گذشته 19 درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند که 9 درصد بخاطر طرح‌های خود اشتغالی از حمایت این سازمان خارج شده‌اند.

این مسئول متذکر شد: کمیته امداد در بخش مشارکت‌های مردمی 51 سرفصل دارد که شامل طرح اکرام برای حمایت ایتام و طرح شفا برای حمایت از 810 بیمار صعب‌العلاج در خراسان جنوبی می‌شود.

رضوی اذعان داشت: کمیته امداد خراسان جنوبی در بخش فرهنگی نیز با ایجاد پنج مجتمع شبانه‌روزی برای مددجویان زیر پوشش رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/69019/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول