اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز:

دستیابی به رتبه نخست شهرسازی خیری میسر است

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: با توجه به اینکه مجمع خیرین شهرساز نخستین نمونه از این دست در کشور است امکان دستیابی به رتبه نخست این شهر در این زمینه وجود دارد.

دستیابی به رتبه نخست شهرسازی خیری میسر است

سید عبدالرضا دستغیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ایده تشکیل مجمع خیرین شهرساز را شهردار شیراز دادند و این نمونه نخستین مجمع در شهرداری‌های کشور است و می‌تواند مانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز و سلامت مقام نخست را در کشور به دست بیاورد.

وی افزود: اولویت اصلی این مجمع فراهم کردن بستری برای ایجاد اماکن فرهنگی و عام‌المنفعه و توسعه این اماکن است.

دستغیب بیان کرد: هدف این مجمع تلاش و تبلیغ در راستای جلب و جذب و هدایت کمک‌های مردم، نهادهای مدنی و دستگاه‌های مختلف برای رفع نیازهای جامعه در حوزه‌های فرهنگ و شهرسازی است.

وی ابراز داشت: ساخت پل‌های عابر پیاده، ساخت مساجد و نمازخانه‌ها در بوستان‌ها و نیز احداث فرهنگ‌سراهای مناسب از جمله اولویت‌های این مجمع است.

به گفته وی، احداث سقاخانه، وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر و ساخت بوستان‌های محله‌ای، فرهنگ‌سرا، مسجد، نمازخانه در بوستان‌ها و حتی بوستان‌های بزرگ شهری از اهداف مجمع است.

دستغیب ابراز داشت: مشارکت در ساخت‌و‌سازهایی که بر فرهنگ و ارتقا آگاهی‌های فرهنگی شهروندان تاثیرگذار باشد، نیز در دستور کار این مجمع است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین شهرساز در فلکه امام حسین (ع) و چهار راه زند و مشیر در حال ساخت سقاخانه است و در بلوار رحمت نیز یک خیر چهار سقاخانه ساخته و قول داده 10 سقاخانه را در شیراز احداث کند و به نام اباعبدالله ثبت شود.

دستغیب اذعان داشت: همین خیّر گفته زمینی را اهدا می‌کنم تا چرخ خیاطی و موارد دیگر در آن قرار گیرد و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست آنجا کار و هزینه زندگی خود را تامین کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز اضافه کرد: شهرداری به خیران اجازه می‌دهد که سقاخانه یا بوستانی را که احداث می‌کنند به‌نام خود یا یکی از به رحمت خدا رفتگان خود نامگذاری کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در بخش سخت‌افزاری شامل ساخت نمازخانه و کتابخانه بوده اما در بخش نرم‌افزاری بسیاری مسائل وجود دارد که بر زمین مانده است.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احترام به قوانین شهری، احترام به حقوق دیگران، همکاری رساندن به همسایه‌ها و مسائلی از این دست نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی ابراز داشت: کسانی که بتوانند با تهیه کتاب یا فیلم و یا سایر اقلام فرهنگی و هنری به ارتقای این مسائل کمک کنند در قالب برنامه فرهنگ‌سازی این مجمع قرار می‌گیرند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز تصریح کرد: پروژه‌های زیرساختی یا پروژه‌های فرهنگی را چند خیّر می‌توانند با همکاری یکدیگر انجام دهند و آن فعالیت به‌نام تمام آنها ثبت شود.

وی تصریح کرد: هیئت‌های فرهنگی یا اتحادیه‌های صنفی نیز می‌توانند در این فعالیت خیر شرکت کنند.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول