اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل:

مجمع خیرین قرآنی در استان اردبیل شکل می‌گیرد

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با طرح موضوع و تصویب شورای عالی قرآن در استان اردبیل مجمع خیرین قرآنی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

مجمع خیرین قرآنی در استان اردبیل شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام عزیز صابر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این شورا که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به صورت مرتب و با اهداف و برنامه‌های مشخص تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری‌های جدی و اساسی را انجام می‌دهد در آخرین جلسه این شورا مقرر شده است مجمع خیرین قرآنی با شعار «هر فرد ایرانی، یک خیر قرآنی» تشکیل شود تا همه در برپا کردن جامعه قرآنی و گسترش فرهنگ ناب قرآن و عترت سهیم باشند.

وی با بیان اینکه به سرعت و تا چشم به هم زدیم دهه اول ماه مبارک رمضان سپری شد و تنها دو دهه از این موسم ارزشمند در تلاوت و آموزش قرآن و ساری و جاری شدن حسنات و شایستگی‌های قرآن در جامعه باقی مانده است، افزود: دار‌القرآن تبلیغات اسلامی استان در سه محور فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که این محورها شامل آموزش، ‌تبلیغ و ترویج و حمایت و پشتیبانی است.

این مسئول یادآور شد: در بحث آموزش، آموزش‌های ما در چهار رده عمومی، متوسطه، تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌شود.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: استقبالی که خانواده‌ها به ویژه علاقمندان علوم قرآنی از این کلا‌س‌های آموزشی دارند بسیار مفید و مناسب است و گرایش جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن کریم در بخش‌های مختلف خود مبین این حقیقت است که فرهنگ و اصالت قرآنی در جامعه و تربیت ناشی از آن در سطح جامعه نهادینه شده است.

صابر یادآور شد: در حوزه تبلیغی ترویجی شاهد برپایی برنامه‌های‌ مختلف، برپایی محافل و مجالس انس با قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان هستیم که با محوریت مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

انتقاد از ناچیز بودن اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در اردبیل

وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث حمایت و پشتیبانی را در اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌های مختلف علوم قرآنی یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت:‌ آنچه که در این زمینه اساسی به نظر می‌رسد تخصیص اعتبارات و منابع است که با کمال تاسف باید گفت اعتبارات ناچیز و رقم اندکی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به همین دلیل ما سعی داریم از ظرفیت‌های مردمی و شبکه‌های اجتماعی در بحث آموزش و فراگیری قرآن کریم استفاده کنیم که در همین زمینه موسسات و خانه‌های قرآنی به شکل مردمی فعالیت‌ می‌کنند و بر اساس اصل 44 قانون اساسی بسیاری از برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها در حوزه قرآنی به این مجموعه‌ها سپرده شده است.

وی به تشکیل شورای عالی قرآن در استان و برنامه‌ریزی دقیق و مدون در این حوزه با حضور اساتید و کارشناسان زبده علوم قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس طرحی که این شورا ارائه کرده است مجمع خیرین قرآنی با شعار «هر فرد ایرانی، یک خیر قرآنی» راه‌اندازی خواهد شد تا در یک حرکت خودجوش شاهد مشارکت عموم مردم در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باشیم.

صابر ابراز داشت: آموزش‌های علوم قرآنی ما از مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی و دیگر مقاطع سنی انجام می‌شود که مرکزیت این آموزش‌ها مساجد،‌ محلات و گاه منازل افراد علاقمند است که با برپایی محافل قرآنی سعی می‌کنند این فرهنگ در جامعه ساری و جاری شود.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: در بهار قرآن در نقاط مختلف شهر مجالس روخوانی، روان‌خوانی،‌ آموزش‌‌های تجوید، قرائت، همخوانی و تفسیر کلام الهی برپا است که همه روزه‌داران مومن می‌توانند از این مجالس بهره کامل و حظ کافی را ببرند.

انتهای پیام/62007/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول