اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور:

حامیان 200 میلیارد تومان به ایتام کمک کردند

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور از کمک 200 میلیارد تومانی حامیان به ایتام زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

حامیان 200 میلیارد تومان به ایتام کمک کردند

رضا نوروزی‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: میزان کمک‌های حامیان در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن40 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، هدف‌گذاری امسال امداد در زمینه جذب حامیان رشد 100 درصدی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خاص انجام شده که برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حامیان است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در زمینه نحوه نظارت بر کمک‌های نقدی حامیان نیز اظهار کرد: مبالغی که از سوی حامیان به حساب متمرکز ایتام واریز می‌شود به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط امداد نظارت می‌شود.

به گفته نوروزی‌جعفری، این نظارت‌ها بدون کوچک‌ترین دخل و تصرفی انجام می‌شود و تنها هدف از این مهم مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه هزینه‌کرد این کمک‌ها و توسعه بیمه‌های آتی برای تامین آینده این ایتام است.

وی گفت: 8 هزار و 500 نفر در زیر چتر بیمه‌های آتی قرار گرفته‌اند و توسعه بیمه‌های آتی می‌تواند نقش بسزایی در توانمندی خانواده‌های نیازمند و خروج آنان از زیر پوشش خدمات مستمر این نهاد باشد.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در زمینه توسعه شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی امداد در این راستا جذب حامی برای خانواده‌های نیازمند با افزایش تعاملات بیش از پیش با حامیان کنونی و تشویق آنان برای جذب حامیان جدید است.

نوروزی‌جعفری در زمینه افزایش اعتماد مردم به منظور توسعه مشارکت‌های آنان با برنامه‌های این نهاد نیز اظهار کرد: ایجاد اعتماد از طریق حامیان، ارائه گزارش خدمات به حامیان و مردم و اطلاع‌رسانی عمومی از طریق رسانه‌ها از جمله اقدامات ما در این راستا است.

وی در ادامه به سایر خدمات امداد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: اهدای بیش از 80 هزار فقره جهیزیه و هدیه کمک ازدواج به مددجویان و غیرمددجویان نیازمند در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: 50 هزار فقره جهیزیه از این تعداد به دختران زیرپوشش، 5 هزار به دختران غیرمددجو، یک‌هزار و 500 نفر کمک هزینه به ازدواج مجدد بانوان و 14 هزار و 300 مورد هدیه به پسران زیرپوشش در سال گذشته اهدا شده است.

نوروزی‌جعفری در زمینه تامین مسکن برای مددجویان زیرپوشش نیز اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 8 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث و یا خریداری شده است.

وی از مرمت بیش از 44 هزار واحد مسکونی مددجویی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 8 هزار و 900 واحد مسکن روستایی نیز در سال گذشته برای مددجویان بهسازی شده است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در پایان از پرداخت 273 فقره وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: برای 87 هزار و 300 مورد معافیت از انشعابات برق، آب و گاز در سال گذشته برای مددجویان گرفته شده است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول