اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

افتتاح نمایشگاه هفته ملی مهارت و فناوری در زاهدان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از برپایی نمایشگاه دستاوردهای اداره‌کل فنی و حرفه‌ای به مناسبت هفته ملی مهارت در آینده نزدیک خبر داد.

افتتاح نمایشگاه هفته ملی مهارت و فناوری در زاهدان

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در سالی که به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده، است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار یکی دیگر از اهداف برجسته این اداره‌کل است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با تشریح برنامه‌های هفته ملی مهارت بیان داشت: امروز دومین روز از آموزش‌های مهارتی توانا در تولید علم و فناوری بوده و چهارشنبه روز آموزش‌های مهارتی تحقق سطح برتر انسانی در تولید ملی است.

جهانتیغی با بیان اینکه هدف اصلی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای این استان تعلیم فنی شرکت کنندگان برای اشتغال آنان در صنایع گوناگون و یا برخورداری از مشاغل در این مرکز است اضافه کرد: ایجاد یک نمایشگاه متفاوت با سال‌های قبل، منوط به فرآیند آموزش‌های مهارتی از نزدیک در اولویت کاری این سازمان است.

این مسئول عنوان کرد: ارائه برخی از خدمات به صورت رایگان و آنلاین، برگزاری مسابقات ورزشی برای خانم‌ها و آقایان از جمله اقدامات این اداره‌کل در هفته ملی مهارت برای تعامل بهتر با مراجعه کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان برای فراهم‌سازی و ارائه برنامه‌های آموزشی رسمی و غیر رسمی به جوانان و بزرگسالان رده‌های سنی بالای 15 تا 40 سال مبادرت می‌کند ادامه داد: سال قبل در بخش دولتی در مجموع 5 میلیون و 523 نفر در بخش آموزش، ثبت‌نام کردند که برای 5 میلیون و 641 هزار و 10 نفر از آنان آموزش عرضه شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ابراز داشت: در سال گذشته برای 9 میلیون نفر در بخش‌های دولتی و غیر دولتی آموزش‌های مهارتی ارائه شد که شاهد 35 درصد رشد عملکرد بودیم و البته این میزان رشد با ثابت بودن منابع مالی به دست آمده است.

جهانتیغی با بیان اینکه امسال در تعهدات آموزشی، 4 میلیون نفر کاهش یافته گفت: این افت شدید ناشی از مشکلات اقتصادی دستگاه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه بر طرف کردن نیازهای جوانان فاقد شغل تأسیس شده ادامه داد: در چهار ماه سال‌جاری، یک میلیون و 200 نفر در بخش دولتی در زمینه فراگیری آموزش حضور فعال دارند.

وی متذکر شد: در بخش مراکز ثابت 820 هزار نفر ساعت آموزش، زندان 127 هزار نفر ساعت آموزش، پادگان 33 هزار ساعت آموزش، جهاد دانشگاهی 5 هزار و 712 نفر ساعت آموزش، سکونتگاه‌های غیر رسمی و آسیب‌دیدگان اجتماعی 10 هزار نفر ساعت آموزش در این سازمان عرضه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مرکز زمینه‌های لازم را برای همنوایی افراد تحت آموزش فراهم می‌کند اذعان داشت: در دو سال گذشته، بیش از 9 هزار نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به این سازمان معرفی شدند که خوشبختانه با انعکاس خوبی مواجه شدیم.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول